woensdag 14 juni 2017

Let's go on a safari

Mijn eerste 'Marieke' smaakte naar meer; ik zette mijn schaar al vlug in een ander stofje om de versie met lange broek te naaien.

Een jumpsuit dus voor mijn vijfjarige, met knoopjes vooraan. Praktisch gezien zeer waarschijnlijk niet het beste idee, esthetisch daarentegen helemaal top.



De stof was een leuke vondst bij De Gouden Flamingo; deze coupon van 2 meter voor 10 euro lag luidkeels mijn naam te roepen. Eloise keurde het zebra-stofje ook meteen goed, op school leerden ze over Afrika en en dat was dan ook het eerste wat ze zei toen ik haar 'het pak' (zoals ze het zelf noemt) toonde.



We namen de foto's op een avond na school. Poseren zat er niet meer in, maar ze wou wel een eindje rennen voor mij. Energie als een bruistablet, ik ben daar wel jaloers op eigenlijk want bij mij is die na een drukke werkdag vaak ver zoek.

Ik naaide opnieuw de vijf jaar, net zoals bij het Marieke-jurkje en opnieuw deed ik geen enkele aanpassing; ik herhaalde zelfs de details van het jurkje in deze jumpsuit: gouden knoopjes en en gouden paspel. Deze keer kwam er geen enkele ruffle aan te pas; safari en ruffles, dat vond ik niet meteen een match.




Het patroon voorziet lange mouwen, die kortte ik wel in. 



Het Marieke patroon is van Franse hand; en werd origineel gereleased in het Frans. Voor wie zich comfortabeler voelt in het Engels is er goed nieuws, het patroon werd ook vertaald naar het Engels.

Stof: Coupon bij De Gouden Flamingo


12 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk! Let the elephants (or were it zebra's) come!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Super leuke stof! Idee van de paspel is ook zeer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi "pak" in een geweldig mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je voelt je instant in vakantiemodus bij het zien van dit stofje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi mooi! En mooie stofjes die roepen ...., altijd moeilijk te weerstaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waauw, superleuk! En ziet er mij zeer comfy uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha... energie als een bruistablet.
    Schone jumpsuit, maar inderdaad... het onhandige aspect houdt mij nog net tegen...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!