woensdag 9 augustus 2017

That's the way - aha- aha- I like it

Ik tekende een patroontje, gebaseerd op een mix van jurkjes die hier in de kast hangen, en waar ik Eloise graag in zie. 
Patroontekenen, dat is een nieuwe wereld die voor mij open ging trouwens, wat een boek schrijven al niet doet met een mens.

In ieder geval, dat patroontje dus. Ik tekende het eerst in mijn hoofd: ik wou wijde mouwtjes, een kort bovenlijfje, een fronsrok tot boven de knie. Iets speels, maar toch stylish. 


Vanuit mijn hoofd ging ik meteen aan het digitaliseren.
De eerste versie werd dus dit.

Net iets te kort; ik ben het met u eens, maar Eloise's lange benen blijven maar groeien en tussen opmeten en naaien zat duidelijk een 5tal centimeter :-)





Ik gebruikte een zalige tricot van Nosh. Oorspronkelijk voor mijzelf bedoeld maar ik kom in geen miljoen jaar weg met deze zachte nude tint.
 Zij dus wel.




De jurk doorstaat de zwiertest. Dat was dan weer een basisbehoefte van Eloise.

Van al dat zwieren word je trouwens moe.


Ondertussen sleutelde ik nog wat aan het patroon, een paar centimeter extra lengte, een paar centimeter minder breed.

Dat is voor een volgende blogpost :-)

Wat denken jullie van deze jurk? Iets voor jullie dochters, nichtjes, kleindochters,...?



Patroon: zelf getekend

21 opmerkingen:

  1. ja leuk! zou dat ook in katoen te doen zijn? heb hier nog meters liggen waar ik dringend iets mee moet doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, ik ben hélémaal fan! Superschoon patroontje (die brede mouwen... love it!) Ik zou het onmiddellijk maken voor mijn dochter, dus please please please..... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Keitof modelletje! En met een legging of een skinny jeans kan dat te-kort-probleem vast nog een seizoen of twee opgelost worden. I like!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I like! Een jurkje waar Lila ook met plezier mee zou zwieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I like it as well! En aan mijn meisjes zou ik het niet eens hoeven vragen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je brengt me op een idee met dit prachtige jurkje! Ik heb een Chat Chocolat-stofje in een gelijkaardige kleur liggen, mijn dochter komt er ongetwijfeld ook beter mee weg dan ikzelf... merci voor de inspiratie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Love it! Dit is een jurkje dat Jade elke dag uit de kast zou halen en ik met veel plezier toelaat. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier ook een kandidaat drager! Als die moeder toch nog eens achter haar machine geraakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! En inderdaad na wat smaller en langer zal het nog mooier zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk kleedje! In zo'n kleedjes zie ik mijn dochter ook heel graag. Dat iets te kort los je binnen enkele weken dan misschien weer makkelijk op met een kousenbroek?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die dochter van mij ziet het alvast zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig modelleke! Daar zou Jente ook heel graag mee rondzwaaien en terwijl luidkeels 'ik ben een prinses' roepen. Eloise staat er prachtig mee! Mooi getekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooooh zo mooi! Zou hier bij de meisjes ook scoren... als ze maar kunnen zwieren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel tof! En ik vind zo kort eigenlijk wel leuk voor de herfst in combi met een legging!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. die moe-foto is zo ontzettend lief! Kom hier kleintje dat ik je knuffel. De jurk is echt iets voor haar! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super,mijn dochtertje moet vanaf september uniform (donkerblauw en wit) dragen, maar zou dan wel leuk zijn om te maken in die kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!