woensdag 16 mei 2018

Miss Chips in my closet: check!

Jaloers ben ik op mijn dochter, dat zij nog in de collectie van Miss Chips past en ik al lang niet meer. 
Ik hou erg van de stijl van dit Belgische merk; de stoffen die ze gebruiken zijn om te watertanden.

Onlangs kreeg Mon Depot een hele mooie selectie Miss Chips stofjes binnen, maar ook toen viel MinnieMie in de prijzen en kreeg ze er een jurk bij. Ik zag mijzelf niet meteen rondfladderen in een poezenstofje.  

Vandaag heb ik meer geluk!
 Mon Depot slaagde erin om de hand te leggen op een geweldige collectie Miss Chips stoffen (online vanaf vanavond!!) en ik mocht er eentje kiezen om te verwerken. De keuze was niet makkelijk: chambray, katoentjes,... en allemaal ook bruikbaar voor 'grote' meisjes!

Meteen was ik vastbesloten, dit stofje was voor me, myself.. and I!






Ik draag graag midi rokken en vond het ideale patroon bij La Maison Victor, de Dolores rok.
De matentabel verwees mij naar maat 36 maar ik moest uiteindelijk nog flink wat aanpassen. Ik nam 4cm weg van de taille-omtrek (en het had nog wat meer mogen zijn). Daarnaast is de rok oorspronkelijk bedoeld om op de kuiten te vallen maar ik zocht eerder naar een midi model dus knipte ik 8cm van de lengte.


Het resultaat is wel een erg fijne rok, die meteen mijn aandacht zou trekken moest hij in de winkelrekken hangen.

Miss Chips voor mij, jippie!




Griet nam deze foto's van mij nadat we op  babbel-en-eet-ondertussen-dessert-date gingen. 
Zij had het lumineuze idee om te poseren met dit prachtig boeketje 'onkruid'. Hilarische taferelen leverde het op en buiten de stillevens hierboven kwamen er ook foto's zoals hieronder uit de bus :-)



In ieder geval, ladies, vanaf vanavond: rep je naar Mon Depot want het is de moeite!

Patroon: Dolores Rok - La Maison Victor (juli-augustus 2017)


6 opmerkingen:

  1. Oh. Streepjes en geel. Om een of andere reden beide een zwak punt van mij! Mooi! B.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh echt mooi! Nu twijfel ik of er ook een stukje voor mezelf in het winkelmandje verdwijnt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een top rok! Staat je geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi, dat onkruid staat hier in de vaas op de tuintafel, niks mis mee!
    Toffe rok!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!