donderdag 12 juli 2018

Léna for mother & daughter

Léna, het nieuwste patroon van Ikatee is de perfecte zomerjurk en bovendien eentje dat prima bij ons past want beschikbaar in zowel dochter- als mama-maten. Twinning for the win, alweer :-)


Voor Eloise koos ik een dun, zacht, soepelvallend viscosekatoentje met bijen-print.
Ze is 6 jaar en ik naaide deze maat ook; ik deed geen aanpassingen behalve aan de elastiek achteraan, die maakte ik een stukje korter zodat de rug mooi aansluit.





Voor mijzelf naaide ik de jurk in maat 36 (op basis van de matentabel), in gewone katoen. 
De print brengt mij meteen in vakantiestemming!


Ook bij mijn jurk nam ik enkele centimeters af van de elastiek aan het rugpand. Daarnaast knipte ik twee lintjes uit de stof die ik net onder het bovenlijfje vaststikte in de zijnaad. Deze lintjes knoop ik rondomrond zodat mijn silhouette gecentreerder wordt. De jurk valt erg ruim en maxi, wat uiteraard heel mooi is, maar ik vond dat die koordjes het geheel afmaakten.



Beide jurken gingen uiteraard mee in onze vakantiekoffer.





Zin om ook een Léna te maken? Je kan het patroon kopen bij Ikatee Couture; zowel in pdf als op papier.
De stoffen komen van Stoff & Stil, mijn favoriete Scandinavische webwinkel, die sinds kort ook naar Belgie verstuurt. Gevaarlijk! :)

De stof van mijn jurk is uitverkocht, maar die van Eloise staat nog wel op de webshop, hier.





6 opmerkingen:

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!