donderdag 28 juli 2016

Want ik mag terug!

De laatste tijd kreeg ik al eens regelmatig een scheve blik van Meneer MinnieMie wanneer ik - alweer- een jurkje produceerde. En terecht. Overdreef ik niet een beetje? Het kind haar kast hangt vol, en daarnaast shop ik regelmatig nog wel eens een kledingstuk. Of twee, drie. Links of rechts. Oh boy.

Anyway, mijn argument was steeds: ze groeien zo snel, en de helft is al te klein. Alleen dat opruimen hé... Van uitstelgedrag gesproken. We genieten nu van twee weken vakantie 'in onze hof' en ik vond dat ik mijzelf niet meer achter excuses kon verschuilen.

Ik verzamelde dus de te-kleine-kleertjes-van-de-kindjes. Als in: 4 jaar Eloise, anderhalf jaar Oliver.
En ik viel boenk achterover van wat ik op die tijd allemaal verzamelde en bij elkaar naaide. Ik sorteerde, bestudeerde, plooide en ruimde op dat het een lieve lust was. 

Morgen en overmorgen is het dan zo ver, ik organiseer een summersales in onze tuin, en de kleertjes van MinnieMie en MinnieMan mogen aan mini-prijsjes de kastjes van andere kindjes gaan vullen. 

Wie zin heeft in een uitstapje naar Bornem: klik even hier voor de details
Er is hier trouwens een schone kinderboerderij op enkele kilometers, maak er ineens een daguitstap van :-)


Enfin, nu mag ik het dus terug! Jurken naaien! 

De eerste jurk die terug op een hangertje in de kast mag, is er eentje die deze zomer veel zal gedragen worden. Ik was onmiddellijk verliefd op deze vogeltjes-print van Michael Miller.


Ik gebruikte het Hanami patroon van StraightGrain met fronsmouwtjes en een rimpelrokje.


Achteraan een blinde rits met doorlopende print. Of toch zo goed als haha.






Ziezo, ik ben weer vertrokken! 
Tot morgen of zaterdag? 

Deze kleine d*i*v*a vindt het allemaal prima trouwens. Ze stelde enkel haar veto bij een nachtkleedje van Bumba in maatje 2 jaar. Dat mocht ik absoluut niet aan een ander kindje geven. Vanavond ging ze dus slapen in haar Bumba-topje, hilarisch en al :-)



30 opmerkingen:

  1. Ooooh, zo mooi weeral! En die doorlopende print achteraan: waaaw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ... maar vooral die Hanami hé, die doet het hem toch hoor :-)

      Verwijderen
  2. Knapperdeknap!!! Heel mooi ��

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Ooit ontfutsel ik haar die pyama, en dan geef ik hem aan jouw Emma :-) Een vergiftigd geschenk is het! Moehahahaha :-)

      Verwijderen
  4. Ik hoor die vogels bijna fluiten, zo mooi past de stof bij de jurk! En ik had hier een gelijkaardig gevecht vanavond, zonder zever. Gewoon 'Bumba' door 'Elza' vervangen en je verhaal lijkt als setting mijn badkamer te hebben. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik liet Elza en haar zus voorlopig uit de discussie, wijselijk, want als ze al zo een drama maakt over Bumba dan wil ik niet weten wat mij overkomt als ik ook maar opper om haar Frozen pyama van de hand te doen... Courage Riet, ik weet wat je doormaakt :-) :-)

      Verwijderen
  5. Dit vind ik nu eens echt een prachtexemplaar!!!!! Wat is Eloise toch een modelletje he?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze keer moest ik haar wel een snoepje beloven, een model maar zeker ook een diva :-)

      Verwijderen
  6. Ooooh, zo mooi weeral! En die doorlopende print achteraan: waaaw!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die laatste foto :-) Gisteren liet ik Elodie zelf haar pyjama kiezen en het werd een tweedelige flanellen exemplaar van hello kitty. En nee dat mocht geen licht slaapkleedje zijn van iets anders. Die heeft haar dus kapotgezweet. Bornem is ver, maar met die kinderboerderij kan ik misschien wel iemand overtuigen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo heerlijk bohemian! Superleuk jurkje, en de diva herself draagt het met stijl, zoals altijd.
    Zo geweldig toch, hoe die TV figuren een impact kunnen hebben. Afgelopen week liepen we door de Fun, quote Suze "Iieeehhhh, een schommel van Maya! Oh my god, ik MOET dat hebben!!" 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waauw, supermooi! Zo een prachtig stofje zeg! Daar ben je gewoon vanzelf een diva in! ;-) en zo'n jurkje doet het natuurlijk ook! Wat is het toch een mooi meisje!! En helemaal een vierjarige, ik heb hier een 4,5-jarige voor wie ik een Dora-bloesje heb verstopt omdat het gewoon echt geen zicht meer is en ze dat wilt aandoen overdag, niet eens als pyjama! Vreselijk! :-) ik vermoed dat er vele gegadigden zullen zijn voor jouw kleertjes, altijd zoooooo mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig! Dat stofje wil ik voor mezelf ook wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! Dat stofje wil ik voor mezelf ook wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw! Knap! En dikke bravo voor die grote opruimactie ook, niet evident met zo'n prachtige kleertjes, denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zeer leuk! En Bornem dat is hier helemaal niet zo ver van. Helaas is mijn kroost de jouwe ontgroeid. Jammer!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zeer leuk! En Bornem dat is hier helemaal niet zo ver van. Helaas is mijn kroost de jouwe ontgroeid. Jammer!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erg mooi weer! Altijd genieten van je nieuwe maaksels, dus erg blij dat je je kast uitmestte, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een plaatje. Die stof is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Moooi! Zo'n romantisch stofje <3. Mijn dochter heeft thuis de meest uitgebreide kleerkast, denk ik, heel veel doorgeefkleertjes van een collega en dan nog alle zelfgemaakte kleertjes. Af en toe gaat er dan toch ook een heel deel naar de weggeefwinkel op school :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig, dat vogeltje op de rug <3! En hopelijk gaat de verkoop goed! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Perfectie die doorlopende print en een heel mooi stofje! Succes met de verkoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je mag terug, mij hoor je alvast niet klagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Weer helemaal fan van dit jurkje! Was ik het stofje tegengekomen, ik had ook meteen een crush! En oh, wat zou ik graag tussen Eloise's kleertjes komen snuisteren... Helaas, het volgen van je blog doet mij vermoeden dat dochterlief wel in de jurkjes zou passen, maar misschien wat beenlengte te kort zou kunnen komen... Ik kijk daarom uit naar al je nieuwe creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ogelooflijk hoeveel kleertjes je verzamelt, he. Tof dat je een sale houdt, goed plan! En geweldig dat je terug kan gaan naaien, laat het moois maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Weer een heel mooie jurk! Misschien kan je met je dochter tot een compromis komen om een nieuw nachtkleedje voor haar te naaien en van het Bumbanachtkleedje iets voor de pop ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!