woensdag 22 maart 2017

Lily Balou en copy-paste

Jurkjes zonder rits,  die ze zelf vlot kan aan-en uitdoen, dat is waar ik Eloise heel blij mee kan maken.

Ik deed het al eens hier, en die jurk komt vaak uit de kast. Daar kon nog eentje bij dacht ik zo.



 Toen ik een poosje geleden zag dat Mon Depot weer stoffen van Lily Balou zou binnenkrijgen zat ik letterlijk op het lanceringsuur klaar aan mijn laptop om als een bezetene de stoffen in mijn winkelmandje te klikken.



Mijn missie slaagde en toen de stofjes hier thuis belandden werden ze veelvuldig geaaid. En bekeken. En weer geaaid. En toen nam ik het patroon van vorige keer er opnieuw bij; de basisjurk uit Stof voor durf-het-zelvers 2, met lange mouwen, en zette ik mijn schaar in die zalige lap jacquardtricot van Lily Balou.





Het merk zelf combineert deze stof met oranje accenten, en ik deed van copy-paste.
Fluo oranje paspel in de taille, een rokdeel met plooitjes en zakjes, en voila, klaar.



Zo een jurkje dat altijd goed is, zo hebben we het graag.

En dat ze goed staat met blauw bedenk ik mij.


En nog een grappige anecdote.

Ik knipte en naaide deze jurk, naar mijn 'goede' gewoonte (ahum) na 22u 's avonds. Dat mijn hoofd dan niet zo helder meer is moet ik er niet bij vertellen.
Zeer last-minute bedacht ik mij dus dat zakjes in het rokdeel best wel een leuk idee zouden zijn. Ik improviseerde en tekende twee zakjes.
Ze passen -  die zakjes, naai-technisch gezien is er niks mis mee. Dat haar handjes er maar in geraken tot aan haar tweede vingerkootje hebben jullie dus bij deze ook niet gezien,

Afgesproken?




Stof: Lily Balou via Mon Depot
Patroon: Geïnspireerd op het basisjurkje uit Stof voor Durf-het-Zelvers 2




14 opmerkingen:

  1. je moet maar denken: kleine zakjes zijn keihip, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succesreceptje, dat is duidelijk. Verliefd op het stofje. Ik denk dat ik die gemist heb 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, mijn jeansbroeken hebben ook vaak van die nutteloze minizakjes. ;-)
    Heel tof kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Minizakjes zijn net perfect: decoratief en toch komt er geen half bos mee naar huis! En die Eloise van u, die staat echt met alles. Alle kleuren, alle patronen. Prachtkind!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha, die zakjes :D maar hey, ik zag niets behalve een fijn jurkje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zat ook als een zot aan mijn pc voor deze Lily Balou stoffen. ;-)
    Zalige stoffen en zalig kleedje dat je maakte!
    De combinatie met oranje past perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof modelletje lijkt me! staat haar heel goed, net als het blauw! Meer van dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi! Volgende week komt er ook een schaamteloze copy paste van Lily Balou op mijn blog. Ze moeten maar zo mooi niet zijn en wij niet zo creatief ��

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh zo tof!! Dat staat haar heel leuk! Goed gedaan, die copy-paste. En zakken zijn altijd een succes. Hoe ondiep ze ook komen. :-) Ik moest even giechelen toen je het had over 'stofjes aaien'. Dat heb ik gisteren ook nog stiekem zitten doen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er speelproof uit. Ideaal! Ik vind trouwens dat ze met heel veel kleurtjes staat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, dan zijn dat maar zakjes voor kleine schatten he. En mijn dochter kennende, zijn er daar ook genoeg van ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Niets mis met schaamteloze kopies, al helemaal niet als die perfect zitten en ongelooflijk schoon zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig! gewoon zeggen dat het de bedoeling was die minizakjes ;-) of dat haar handjes extreem gegroeid zijn :p

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!