zondag 10 december 2017

My first backpack

Een paar weken geleden kreeg ik een berichtje van Iris; de blogster achter Oekeboeleke.
Op haar kousenvoeten (haar woorden :-) ) vroeg ze mij of ik het zag zitten om haar nieuwste patroon te testen; een rugzakje... en nog leuker, ze zou het gratis op haar blog aanbieden begin december.

Ik aarzelde even omwille van de timing; december is traditioneel een super drukke periode voor ons en de lancering van het patroon viel net tussen een business trip van mij en een business trip van Meneer MinnieMie. 

In ieder geval, ik besliste er toch voor te gaan. 

Hier is hij dus, my first backpack!



Geef toe, het is een cutie geworden hé!?

Het stofje koesterde ik al lang; ik kocht het meer dan 2 jaar geleden bij Miss Matatabi om een slaapzakje te maken voor Oliver. Voor dat slaapzakje had ik 1 meter stof nodig, en bleek dat ik slechts 1 yard had besteld. Net te weinig om mijn plan te realiseren.

Dit patroontje kwam dus als geroepen <3



Iris tekende het rugzakje in twee maatjes. Dit is de kleinste maat, en wordt geshowed door mijn vijfjarige. Zij is helemaal verliefd op dit rugzakje. De foto's namen we net na haar balletles, vandaar de roze outfit :-)

 Dit tasje doet trouwens perfect dienst als kleine opberger voor sportgerief en ik zie ons deze zomer er ook al pretparken mee onveilig maken.


Vooraan zijn er twee compartimenten om iets kleins op te bergen en het zakje sluit binnenin met een stroplint.
Op de sluitingen heeft Eloise wel even moeten oefenen maar nu lukt het haar prima.


Ik ben een rugzakjes-maagd dus ik wist niet goed wat te verwachten maar het naaiproces liep erg vlot. Ik deed langer over het kiezen van de fournituren en het knippen en verstevigen van de onderdelen. De rugzak zelf zat op een avondje in elkaar dankzij de duidelijke instructies van Iris.





De grotere versie staat ondertussen ook op mijn to-sew lijstje!

Wie het graag ook wil proberen: hier is de link!

Ga voor inspiratie ook eens kijken bij deze lieve meisjes!
Dikke merci Iris voor dit toppatroon!



Vrijdag 8 december
Bel'etoile

Zaterdag 9 december 
 Smospotten&snoesjes ♥ Noortjeprullemie

Zondag 10 december

12 opmerkingen:

  1. Hij is echt super mooi!!! Dankjewel Annick om hem mee te helpen uittesten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tis tof, die rugzak. Ik zet het op de lijst. Die al superlang is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een super leuke versie! Ik vond de 'behind the scene' foto op IG ook wel zalig anders. Jij hebt gewoon een fotograaf in dienst, heeeel professioneel! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor dit leuke patroontje.Ben het aan het af printen en hopelijk lukt het om in de loop van de week alle materialen bij elkaar te halen/zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal verliefd op het stofje en de rugzak. Perfecte conbinatie. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! En dat stofje is er perfect voor!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super super cool! Ik heb plots zin om een bandwerkje rugzakjes te maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!