zondag 17 juni 2018

Reeta Dress & green flowers

Ik draag de laatste tijd heel vaak jurkjes; geen gedoe 's ochtends voor de kast om boven- en onderkleding te combineren. Gewoon een jurk aan en hop, good to go.

De Reeta Dress van Named Clothing kwam voorbij tijdens een scroll-sessie op Instagram. Helena van De Stoffenkamer toonde haar geweldige jurk en mijn hersenen draaiden meteen op volle toeren. Het patroontje bestelde ik meteen en niet veel later viel mijn oog op een prachtige groene viscose crêpe bij Madeline de Stoffenmadam (deze stof is ondertussen uitverkocht maar er zijn nog pareltjes te scoren...)


Et voila.


Deze jurk kan je niet meteen onderbrengen in de categorie 'snelle naaisels'; het knippen van het (pdf) patroon deed ik op een avond, het knippen van de stof ook. Vervolgens naaide ik 3 avonden aan deze jurk, en gisterenavond was het eindelijk tijd om de knoopjes te bevestigen. Een weekje werk dus (avonden weliswaar) maar ik ben mega super blij met het resultaat.


Volgens de matentabel val ik in maat 36 en die tekende ik dus ook over. De jurk is ontworpen voor vrouwen van 1m72 lang, ik ben zelf 1m68 groot dus ik haalde enkele centimeters af van de lengte. Ik knipte ondertussen trouwens een tweede versie en daar deed ik dat niet, het resultaat zal dus een maxi jurk zijn ipv kuitlengte zoals hier. Ik vind beide mooi dus dat komt wel ok denk ik ...



Moeilijk is deze jurk niet; maar omwille van de details (kraagje, topstitching, borstzakjes, omgeslagen mouwen, knoopsgaten, koordje in de taille met bijhorende tunnel) ben je hier wel even zoet mee. De borstzakjes deed ik twee keer want ik maakte verkeerde markeringen (avondlijk naaien...) en bij de eerste pas-sessie bleken ze niet op dezelfde hoogte te zitten. 
Tornmesje to the rescue...


Maar het kwam dus goed en ik ben zeer blij met mijn Reeta dress. Ik droeg ze vandaag en toen ik bij mijn schoonmoeder binnenwandelde gaf ze mij meteen een compliment op mijn mooie jurk (waarvan ze op dat moment nog niet wist dat hij zelfgemaakt was dus extra fijn!)




Voor deze foto's combineerde ik de jurk met zalmroze pumps; maar ook met simpele sneakertjes of een botje werkt het. 
Ik ben in ieder geval fan van dit patroon; mijn volgende versie wordt er eentje met streepjes... stay tuned!


12 opmerkingen:

  1. och, deze is zalig schoon!!!! een schot in de roos!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerlijk Annick ,ik zie het verschil niet meer tussen zelfgemaakt en van de winkel,dus jouw creaties kunnen zeker concureren met degene uit de betere klasse ,denk zelfs dat ze soms beter in elkaar zitten ,hoedje af ! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh waaw, dat is de eerste Reeta die mij echt kan bekoren! Zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze is ongelooflijk mooi!! De combinatie patroon-stof-Annick werkt gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie jurk!
    Geen snel exemplaar misschien, maar wel een heel bijzondere. Leuk!
    Ben benieuwd naar de streep-versie.
    En ja, zo makkelijk als je geen boven- en onderstak bij elkaar hoeft te zoeken.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, de jouwe is veel mooier dan de suggestie van de patroonmaakster zelf! Deze zou ik zo kopen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, als deze in de winkel lag, kocht ik hem onmiddellijk! Topjurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooi! Helemaal fan van dit model! En je staat er prachtig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik versta je enthousiasme! Echt een pareltje, het stofje (waw), het modelletje (waw)!! Ik ga dit patroon toch eens goed bekijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik geef je schoonmama gelijk: het ziet er designerstore uit! En ik leerde gisteren dat 1m68 de gemiddelde lichaamslengte voor een Vlaamse vrouw is (en 1m80 die van een man. Jep. Ik ben hopeloos te groot voor deze wereld)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!