vrijdag 7 september 2018

Her first little black dress

Ik omschreef Eloise's stijl ooit als een mooie kleurboek; haar kast hangt vol vrolijke frisse kleurtjes. Zwart vond ik niet haar ding; zeker niet als bovenstuk. Ze vond dat trouwens zelf ook; zwart was echt haar kleur niet. Roze is veel mooier.

Maar ze is 6 nu, en af en toe wil ze eens iets anders. Een stoere broek, een lange rok, ... een zwarte jurk?



Een paar maanden geleden kreeg ik van Editex een lapje zwarte katoen met een leuke structuur. Ik knipte toen een Robin Dress en na het knippen belandden de patroondelen op een stapeltje 'voor ooit eens' want Eloise trok haar neusje op bij het zien van het zwarte hoopje stof. 

Vorige week vroeg ze ernaar en zocht ik de stukjes bij elkaar.  Gelukkig is de jurk nog niet te kort en perfect voor nu. 



Het resultaat is haar eerste little black dress; een must-have item in de kast van elke jongedame, toch?

Zwarte stof blijkt moeilijk op foto te vangen en ik gaf het na enkele pogingen op.
De foto hieronder toont de prachtige structuur van de stof maar hier lijkt ze ook een beetje blauw. Dat is ze dus niet, de jurk is echt zwart :-)



Dat zwart is echt wennen voor ons, maar ze komt er mee weg vind ik...


Dat ze aan het opgroeien is zien we ook aan de tandjes...
Al 6 tandjes zijn uitgevallen en er staan al 2 nieuwe tandjes te blinken. 
In België noemen ze dit een schietkraam, in Nederland een fietsenrek leerde ik deze week.

Wat het ook is, schattig is het wel hé :-)



De Robin jurk is een patroon van Iris May en te koop hier (klik).
De stof kreeg ik cadeau van Editex; ze hebben verschillende verkooppunten waaronder Madeline De Stoffemadam in Lier en Steenokkerzeel en Julija's shop in Antwerpen.




3 opmerkingen:

  1. Ik heb een voorkeur voor toffe kleurtjes voor jonge kinderen, maar ze staat hier inderdaad heel leuk mee.
    Ik maakte deze zomer de eerste Little Black Dress voor mijn bijna-11-jarige... :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!