woensdag 5 september 2018

Lotte Martens & de elastiek

Het nieuwe schooljaar is alweer begonnen. Eloise startte afgelopen maandag in het eerste leerjaar, een emotioneel moment voor mij - een spannende dag waar ze al lang naar uitkeek voor haar.

Ze voelt zich groot nu en vroeg mij of ik een lange rok voor haar wou naaien. Want grote mevrouwen dragen dat volgens haar.




Ik liet haar kiezen uit een aantal stoffencombinaties en dit kwam eruit. Een prachtige jacquard van Lotte Martens, afgewerkt met een blingbling gouden elastiek in de taille.
De elastiek is trouwens handbedrukt door Lotte, blijft mooi in de was en geeft niet af bij het uitrekken...
Het zit hem in de details nietwaar!?




Ik vervolledigde de outfit met een Jeune top; dit is een patroontje van Sewpony en zit razendsnel in elkaar. Ook hier zit het in de details want ik hou erg van de rug-uitsnijding en de knoopjessluiting.
De stof komt uit mijn voorraad, ik weet niet meer waar ik die ooit bestelde
 #stoffenverslaafd ... ofzoiets

Zien jullie trouwens wat een geweldige match haar rok is met haar nieuwe boekentas?
Jeune Premier blijkt een populair merk te zijn bij de lagere-school kids want ook haar vriendinnetje heeft deze boekentas en ik zag ook nog andere versies opduiken. 


Een hele juffrouw is ze...


De Lotte Martens Jacquard en de rekker zijn trouwens te koop in de webshop van Lotte Martens zelf.
Bovendien is de verzending gratis naar Belgie, Nederland en Duitsland, allen daarheen! :-)


Ik gebruikte voor deze rok 50cm stof en rimpelde de volledige stofbreedte. Enkel de achternaad stikken en dan bevestigen aan deze mega fancy elastiek. Een makkelijk project dus maar met een giga-resultaat.


En toen ging ze dus naar het eerste leerjaar...



Patronen:
Rok - patroonloos / rimpelrok met elastiek

Stoffen: Lotte Martens

2 opmerkingen:

  1. Grote meid! Sam startte ook in het eerste leerjaar, maar met schooluniform (da's niet zo leuk voor de naaiende mama :p) En uiteraard ook een mooie mevrouwenrok :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, een outfit die als groot meisje ook zou dragen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!