maandag 31 maart 2014

Big in Japan Hanami part two

Na mijn eerste Hanami-jurk besliste ik om nog een tweede versie te naaien. Ik doe dat vaak, realiseer ik mij nu - een leuk patroon enkele keren maken, zodat het goed in mijn vingers zit.

Opnieuw gebruikte ik een stofje van Miss Matatabi uit Japan, deze keer een prachtige linnen achtige stof met muntgroene accenten.

Dit weekend was het perfecte weer voor dit jurkje; Eloise en ik werden er allebei erg vrolijk van...

Last weekend, I decided to sew another Hanami Dress with Japanese fabrics. I absolutely adore this linen blend fabric with mint accents. The colors are very flattering for my little girl, who loves this dress as much as I do...




Dit stofje was erg makkelijk te verwerken, het is ietsje stijver dan katoen en bleef dus mooi liggen tijdens het naaien. Easypeasy, en het jurkje was dus snel klaar!



Deze keer liet ik het kraagje achterwege, maar voegde ik de 'flutter sleeves' toe. Dit geeft een speels resultaat, en maakt het jurkje ook meteen een stuk chiquer vind ik... Om het geheel een beetje te breken voegde ik een streepje fluo toe, letterlijk dan, want de paspel is fluo-oranje!


This time, I didn't add the collar, but instead I chose to add flutter sleeves. I think they give that extra sparkle to the dress, and make it kind of fancy.... Adding the fluo-orange accent in the waist was something I came up with while sewing and I believe it turned out very nicely!



... en ooooooooh..... ik ben gek van de cirkelrok! Eloise draaide de hele dag door rondjes, en zelfs oma deed vrolijk mee! Zonde dat zij geen cirkelrok had, anders was dit wel een heel erg leuke foto geweest!

Het rokdeel tekende ik trouwens zelf (hoera voor mij!) aan de hand van de handleiding die An van StraightGrain online zette vorige week, makkelijk te volgen, met een handig stappenplan. Hier volgen nog vele cirkelrokjes!

I adore the circle skirt, my love danced around all day and even grandma wanted to join the party. Unfortunately, she didn't wear a circle skirt that day, but you can see on this picture how much we enjoyed ourselves dancing in the garden on a sunny Sunday afternoon. I drew the circle skirt myself, based on An's tutorial. Check it out, it is really very comprehensive!



Cirkelrokjes zijn trouwens uiterst geschikt voor ritjes op de loopfiets. Wijd genoeg, en bewegingsruimte à volonté. Eloise is fan.




En toen het naar de avond toe een beetje frisser werd, deed ze haar jeansjasje aan, en haar nieuwe sjaal waar ik zelf stiekem erg verliefd op ben...



Cirkle skirts are perfect for bike riding, we did the test! ... and when it got colder in the evening, Eloise grabbed her little jeans jacket with her new, matching and absolutely adorable scarf. I just love the combination...


Patroon / Pattern: Hanami Dress by StraightGrain
Stof / Fabrics: Miss Matatabi

20 opmerkingen:

  1. Geweldig! Heel mooi met die fluo paspel. Heb je trouwens de linnenmand gezien die een van mijn collega-MMMakers uit dezelfde stof heeft gemaakt? http://www.missmatatabi.com/?p=1055
    En wat een deugniet, die dochter van jou :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik zag het net, wat een leuk idee eigenlijk! Dat stofje is multi inzetbaar :-)

      Verwijderen
  2. Heel mooi! Dat zwieren doet jouw kleine kapoen met stijl. Hop naar het volgende zwierige kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind toch dat je nu voor de oma ook een cirkelrok moet maken om mee te zwieren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk stofje en superleuk modelletje. Dit zie ik mezelf ook al maken. Alleen zou ik eerder kiezen voor een kapmouwtje denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk jurkje, in een prachtige kleur!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, ik ben ook helemaal in een mint-fase, prachtig! En lekker veel zwier! En is dat nu toevallig dat de oma hare rok wel perfect past bij het kleedje? Of een tip van de styliste?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was eigenlijk geheel toevallig :-) Oma heeft geen stylist nodig, zij doet het zelf heel prima :-)

      Verwijderen
    2. Dat ging ik ook vragen, Mieke :) Heel tof kleedje!

      Verwijderen
  7. Kleur staat Eloise echt goed! Mooi kleedje en ik hou van het fluo-accent! :-)
    De foto met de oma is echt geweldig :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi jurkje! Even een praktisch vraagje: heb je veel extra kosten bij een bestelling van stofjes in Japan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bestelde 3yard en had een 20€ verzendkosten, ik vond dat nog meevallen....

      Verwijderen
    2. ... Ik keek net mijn afrekening nog eens na en ik had voor 3yard 15dollar verzendkosten, nog beter dus :-)

      Verwijderen
  9. Laat haar maar rondjes draaien in haar prachtjurkje !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super mooi jurkje.
    Ik denk dat het wel leuk is om zo een schattige meid te hebben om voor te kunnen naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Keimooi jurkje!! En wat een dotje is je dochter toch!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoihoi! een kort berichtje om je te zeggen dat ik je nomineerde voor de Liebster-award... nog snel voor je aan 200 volgers zit ;-) !!! Neem snel een kijkje op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!