zondag 18 februari 2018

Spacegirl

Als ik een idee in mijn hoofd heb, dan wil ik dat het liefste hier en nu uitwerken.



Als mijn overlock op onderhoud is, dan gaat dat niet. 
En dan moet dat project even wachten. Grrrr.

Maar ik zag... een blinkende smalle broek met een oversized truitje erop. Heel cool, heel 'nu'. Ik zocht én vond de perfecte stofjes bij Fabrik Unik, tijdens één van mijn avondlijke surftochten op mijn smartphone. Vergif is het! :-) ... maar oh zo gemakkelijk, dat ook.

Anyway, toen ik dus mijn overlock na twee weken terug in mijn armen mocht sluiten (ontwenningsverschijnselen, anyone?) ging ik aan de slag met de patroondelen die al even geknipt klaarlagen.

Turbo naaien werd het, met twee patronen die op een wip klaar zijn.
De Viola legging uit La Maison Victor en de Emma trui van Griet (Emma en Mona).

De Viola naaide ik in maatje 5 jaar en ik knipte oorspronkelijk 5cm extra naadwaarde voor de lange benen van Eloise. Toen bleek dat het zilveren stofje niet om te zomen valt knipte ik drie centimeter naadwaarde er gewoon terug af. De stof rafelt niet dus nog makkelijker zo.


De Emma trui naaide ik oversized in maatje 6-7, terwijl Eloise normaal de 4-5 draagt. De mouwen liet ik weg en ik voegde donkerblauwe boordstof toe aan de hals- en armopeningen. De tailleband knipte ik in dezelfde stof als de trui zelf. 




Na het nemen van deze foto's ging ik met Eloise op schoe-shopping bij Raaf en Vos.
We vonden daar de perfecte combinatie met deze outfit.


Deze schoentjes van Eli zijn een match made in heaven...


 Deze outfit zou ik zelf ook willen, al weet ik niet of ik wegkom met een zilveren legging :-)



Stoffen:

Patronen:
Viola Legging - La Maison Victor

6 opmerkingen:

  1. Keihard fan van deze outfit én van de schoentjes! Je inspireert me om ook een een emmatrui-tshirt te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi! Heel leuk gemaakt. De schoenen staan er ook prachtig bij. Ook ik zou wel zo'n outfit willen ;-).
    En herkenbaar ... het mes van mijn locker is aan vervanging toe ... maar ik kan niet zonder m'n locker ... wil zo graag nog een paar lappen verwerken die klaar liggen. Maar goed, hij zal toch op pad moeten voor vervanging van het mes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gij komt met alles weg gij ;-) En die schoenen zijn inderdaad perfect! De sneakers vond ik wat te bombastisch, maar die fijne schoentjes zijn net wat die outfit nodig heeft!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!