zondag 25 februari 2018

Welcome to Hotel mama

Mijn 5jarige denkt soms dat ze er al 18 is. 
Best wel schattig, soms tenenkrullend.
Commando's vliegen in het rond. 'Plat water zo koud als een ijsblok!' roept ze bijvoorbeeld, waarop wij repliceren: 'wij horen het magische woord niet, en dat mag best op een andere toon'.

Hierop volgt dan een schoorvoetende 'alsjeblieft'. Anyway, dit tafereel inspireerde mij tot een grote-meisjes-outfit-met-een-knipoog.



De perfecte stofjes hiervoor vond ik bij MonDepot.  
MonDepot is al jaren gekend voor samenwerkingen met grote, kwalitatieve merken en sinds An het roer overnam is dat niet anders. Deze week mocht An de stoffen van No Added Sugar verwelkomen in haar winkel. Wie het merk nog niet kent, zeker checken, het is werkelijk de moeite!

Ik mocht van An aan de slag met de geel-roze sweaterstof en een prachtig antraciet-wit gestreept katoentje.


Ik knipte een raglan trui en vond dat er nog iets ontbrak, dus met een knipoog naar mijn 5-jarige zette ik hier in gouden letters 'HOTEL MAMA' op met mijn Bobbinhood zeefdrukset.
Deze keer ging ik niet aan de slag met mijn snijmesje maar mocht ik bij Griet langsgaan om beroep te doen op haar Cameo. Toch echt fijn gerief. 
(nota aan mijzelf: sparen!)


Het patroon van de rok haalde ik uit de La Maison Victor van maart/april 2017; het is de Picha rok. 
Ik behield het model maar voegde wel een knopenrij toe, met echte knopen en knoopsgaten. Dat geeft toch net dat beetje extra...

... en met zakken in de zijnaden uiteraard...





Eloise is erg blij met deze outfit; lange rokken zijn tegenwoordig helemaal haar ding en de zachtheid van de trui kon ze uitermate appreciëren. Ik kreeg dus een erg gemeende 'dankjewel mama' en daar doe ik het uiteindelijk toch voor...





Wil je zelf ook aan de slag? Dit is de link naar de stofjes:

Patroon trui: Totem Owl - Ottobre
Patroon rok: Picha Rok - La Maison Victor maart/april 2017

6 opmerkingen:

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!