donderdag 16 augustus 2018

My second Reeta Dress

Na mijn eerste Reeta dress had ik de smaak te pakken en knipte ik er snel nog eentje.
Dat knippen ging snel want het patroon  lag toch al klaar; naaitijd vinden was een ander paar mouwen dus processie van Echternach-gewijs werkte ik deze jurk in stukken en brokken af.

Maar kijk, toen ik de tien knoopjes er met de hand had aangenaaid was ik ook wel stiekem erg trots op mijzelf want de jurk werd helemaal zoals ik hem in gedachten had voorgesteld.




Deze keer gebruikte ik rood-wit gestreepte viscose, die ik kocht bij Infinity Stoffen in Antwerpen.
Ik speelde met de oriëntatie van de lijnen; vooral op de rug is dat goed te zien.

Op zich is deze Reeta geen moeilijk patroon; maar je moet er wel goed je gedachten bijhouden.
De zakjes op de voorpanden bijvoorbeeld moeten bij voorkeur op dezelfde hoogte staan. Serieus lachen (maar ook een beetje wenen) als de symmetrie daar zoek is. Dat was dus de grootste uitdaging voor mij, want naaien doe ik altijd na mijn werkdag en soms zijn de hersenen dan al in slaapmodus.


Bij mijn eerste Reeta nam ik enkele centimeters weg van de lengte. Dat deed ik deze keer niet, dus deze Reeta Midi Dress werd zo een maxi dress... and I love it.




Aan beide kanten van het rokdeel zit ook een split. 


Ik droeg deze jurk zowel al op kantoor als op een uitstapje met de kinderen naar de speeltuin.
Het feit dat deze jurk zo veelzijdig is verzacht de ettelijke naai-uurtjes die erin kruipen. De moeite waard als je het resultaat, eindelijk, dan ziet :-)

Wat mijn maatadvies voor jullie betreft: volg de matentabel en het komt helemaal goed. 


Stof: Infinity Stoffen - Antwerpen

13 opmerkingen:

  1. Ook deze is helemaal mijn ding! Rood en streepjes kan al niet meer stuk. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. High five. This is one of the most beautiful things that have popped up in my feed for a long time!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Prachtig Annick ! Ik denk dat ik die Reeta toch ook eens ga bestellen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt zo mooi! Ik ben al een tijdje op zoek naar zo’n patroon ;-) ik denk dat ik het nu gevonden heb ��

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die naai-uurtjes lonen idd. Deze jurk staat jou zooooo mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo ontzettend mooi, echt perfectie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooi, Annick. In een andere kleur een jurk op mijn lijf geschreven denk ik zo. Toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een parel! Staat jou alweer geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! Je doet me twijfelen om toch ook eens zo eentje te maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!