maandag 1 oktober 2018

Meet... Odeline

Kennen jullie Odeline al? 
Deze elegante dame is de nieuwste patroondochter van Iris May en wij zijn fan sinds het eerste uur.

Twee Odelinetjes rolden al vanonder mijn naaimachine, vandaag toon ik er alvast eentje.


Het patroon voorziet een scala aan opties; waaronder : 
gewone mouwen of pofmouwen, in verschillende lengtes
een U-vormige ruffle of een horizontale ruffle
een blouse of een jurkje
...

Ik bedacht in mijn hoofd een outfit voor Eloise die tegelijk speelproof en elegant is.

Ik naaide dus een broekje (... oh, sneakpeek alert want in een stofje dat u binnenkort nog zal zien opduiken, het is namelijk eentje uit de nieuwste collectie van Lotte Martens!!) en een Odeline blouse. 

Ik opteerde voor de lange pofmouwen en de U-ruffle.


Het stofje is er eentje van Atelier Brunette en ligt al enkele jaren in mijn voorraad, "an oldie but a goldie" zoals ze dat dan zeggen.


Eloise is 120cm groot en heeft een borstomtrek van 62cm. Dit komt overeen met maat 122 in het patroon. Qua lengte klopt dit perfect, qua breedte denk ik dat ze ook nog in maat 116 zou passen maar de blouse zit erg comfortabel volgens haar en dat is natuurlijk ook heel fijn.



Achteraan sluit het blouseje met knoopjes. Een ideaal project dus voor wie ritsen-angst heeft :)


Een hele juffrouw denk ik zo. 
En stiekem ben ik jaloers want dit is een outfit die ik zelf ook zou dragen...


Wil je zelf ook met Odeline aan de slag? Het patroon kan u vinden bij Iris May.


Stoffen:
Odeline Blouse in Atelier Brunette Abstract

5 opmerkingen:

  1. Prachtige stoffen!
    Het staat haar erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw zo knap als ze het aan heeft echt een juffrouwtje super mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A powerful share, I just given this onto a colleague who was doing a bit of analysis on this. And he in reality purchased me breakfast because I found it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for the treat! But yeah Thnkx for spending the time to debate this, I really feel strongly about it and love studying extra on this topic. If possible, as you change into expertise, would you mind updating your blog with more details? It's highly helpful for me. Massive thumb up for this weblog submit! slots for real money

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!