zondag 21 oktober 2018

My new Teddy addiction

Er zijn zo van die patronen die verslavend werken. 
Patronen die in jouw bil bijten en niet loslaten tot je de spreekwoordelijk honderdduizend verschillende opties in jouw ongeduldige hoofd hebt doorlopen en je minstens enkele ideeën hebt kunnen realiseren.

De Teddy van Wisj (voorheen Wensje, de ontwerpster achter de Lena dress, remember!) is er zo eentje. Ik mocht het patroon mee testen en desondanks het feit dat Teddy heel lief en speels is, beet hij in mijn bil.

Ik maakte tot nu toe dus twee versies, een trui en een jurk. Sowieso volgen er nog...

Teddy nummer 1 is een trui.



Eloise is 6,5 jaar en meet 1m20. Afgaande op de matentabel koos ik voor maat 122 en deze zit perfect.

Ik knipte de trui uit één en dezelfde stof maar gebruikte zowel de voor- als achterkant. De ene kant is dus lichtroze, de andere kant donkerder roze. Ik tekende een boog aan de onderkant van het bovenste voorpand (ben je nog mee?) en speelde hier met de kleurtjes. 

Een paar weken geleden ging ik langs bij Griet en zij legde mij in enkele stappen uit hoe dat fameuze punchen in zijn werk gaat. De patch op Eloise's Teddy sweater is dus mijn eerste punchwerkje.



Het rokje is ook zelfgemaakt maar niet nieuw. Vorig jaar vierden Emma en Mona hun plechtige communie en deze rok in een prachtig Nani Iro stofje naaide ik toen voor de gelegenheid. Ondertussen een pittig kort rokje dus maar ik kan er moeilijk afstand van doen...





Mijn tweede Teddy werd een jurk; ook een optie van het patroon.


Vrijdagochtend stond ik op met een idee.
Vrijdagmiddag ging ik tijdens mijn lunchpauze langs bij Madeline De Stoffenmadam; de winkel van Steenokkerzeel ligt op 10 minuten van kantoor dus dat is handig en gevaarlijk tegelijk.

Mijn vrijdagochtendidee werd vervolgens op vrijdagavond uitgevoerd en zaterdag gedragen en gefotografeerd.




Ik combineerde de Make Some Noise stof van See You at Six met twee effen stoffen uit dezelfde collectie; tender peach en citadel blauw.



De kniekousen van Collegien hadden we al; het blauwe van de kousen matcht perfect met de blauwe stroken. I love it when a plan comes together!


Een dikke zoen voor jou, Sofie. Wat een geweldig patroon! 



Wil je zelf ook aan de slag met de Teddy (op eigen risico want V-E-R-S-L-A-V-E-N-D) dan kan dat! Het patroon is te koop via WISJ Designs en de uitgebreide fotohandleiding loodst jou moeiteloos door de stapjes. Binnenkort zal de handleiding trouwens ook in het Engels beschikbaar zijn!

Bedankt om te komen lezen! xxx



9 opmerkingen:

  1. Twee heel leuke exemplaren en fie kusfoto is super

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat ben ik fan van deze Teddy's!! Dikke merci, Annick voor jouw twee verschillende en allebei even plezante versies!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn beiden mooi gemaakt.De jurk is tof gecombineerd met de kniekousen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die laatste foto 😂 Op beeld ziet ze er veel groter uit dan in't echt! (Allé, ik vond dat roze truitje zo mini lijken op naaiweekend, en nu lijkt het een reuzetrui) Maar toppers, allebei! Ik kocht het patroon gisteren ook, want ik wil een regenboog voor mezelf! Ik vergeleek de 14j met een trui uit mijn kast en dat komt per-fect overeen. Just saying ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaaaah, daar is dat prachttruitje! Zo mogelijk nog mooier op model ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!