woensdag 14 november 2018

Meet... Willa!

Sommige mensen hebben meer dan 24 uren in een dag, of zo lijkt het toch. Isabel van Bel'Etoile is zo iemand; ze lanceert patronen aan de lopende band en combineert dat met naaien, stylen, fotograferen... en een gezin.

Haar nieuwste patroontelg, Willa, is er eentje dat we hier best kunnen smaken! 
Willa heeft namelijk vele gedaantes: een salopette jurk met rimpelrok of a-lijn rok, ruffles... of niet, een jumpsuit, een broek. Als klap op de vuurpijl zit er ook nog een longsleeve patroon in het pakketje.

Ik ging aan de slag met de salopette jurk en de rimpelrok...


En ruffles, off course :-)




Het zwarte truitje met de rolkraag is er eentje uit onze kast; bij een volgende Willa naai ik er sowieso ook een longsleeve bij maar een gebrek aan zwarte tricot in mijn stoffenkast liet mij kiezen voor de gemakkelijkheidsoplossing.


Na het opmeten van Eloise's maten kwam ik uit op maat 110 gecombineerd met lengte 122. Dat is heel gemakkelijk aan te passen en het jurkje blijkt zo perfect te zitten.


De zakjes in de rok had ze al snel gevonden en werden meteen in gebruik genomen.



De stof die ik gebruikte vond ik een jaar geleden bij Editex; oorspronkelijk ging deze een jurk voor mijzelf worden maar plannen zijn er om gewijzigd te worden. Willa was oorspronkelijk bedoeld voor rekkende stoffen maar ondertussen blijkt dat het patroon ook prima werkt met niet-rekkende stofjes. Deze zwartwitte stof zit een beetje tussen de twee; er zit rek op maar is zeker niet te vergelijken met tricot bijvoorbeeld.


De luipaardschoentjes komen van bij  Raaf en Vos. Ik wou absoluut een schoentje met deze print deze winter voor Eloise en deze zijn perfect...



Willen jullie ook met Willa aan de slag? Het patroon is te koop via Bel'Etoile (in pdf of papieren versie). Vanaf nu tot en met 12 december 2018 geeft Isabel er zelfs nog het Vesper-sweater patroon voor dames bij!!! 


Schoentjes: Eli via Raaf en Vos


3 opmerkingen:

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!