dinsdag 1 januari 2019

De eerste van 2019!

Of was het de laatste van 2018?



Tussen kerst en nieuw bracht ik nog eens een bezoekje aan Madeline De Stoffenmadam in Lier. 
Ik ging niets kopen hoor, gewoon kijken.

Maar dan viel mijn oog op een prachtige crepe met ruitjes en ik zag er meteen de nieuwjaarsjurk voor Eloise in. Ik knipte en naaide deze jurk gisteren, op de laatste dag van 2018 en vandaag, op de eerste dag van 2019 zag ik Eloise er al in rondhuppelen en nieuwjaarsbrieven voordragen.


Net voor onze ronde langs de familie namen we nog een paar foto's. 

IJskoud was het vandaag niet, maar dat miezerige grijze weer is toch ook niet alles voor deftige foto's. Binnenfoto's waren al helemaal een no-go dus ik overtuigde haar voor enkele snelle shots langs de zijgevel van ons huis  



Kou had ze gelukkig niet want Eloise droeg haar zalige zachte wollen cardigan van LN Knits in combinatie met de jurk en ze zag eruit om op te eten.


Het patroon van deze jurk is de Louise van Ikatee.
Ik ging voor de meest eenvoudige versie maar het patroon voorziet ook nog een super schattig kraagje, lange mouwen met manchetten en ruffles. Ik deed niks van dit alles en naaide de basisjurk met de korte rimpelmouwen.

Achteraan sluit de jurk met een knopenpat.


Wat ik zo zo zo mooi vind aan dit patroon is de driehoekvorm van het bovenstukje.
Heel elegant...

Eloise is nu 6,5 jaar en draagt in confectiekleding 122-128; deze jurk naaide ik in de 7 jaar en ik deed geen enkele aanpassing. De maat zit perfect.

En oh ja, moesten jullie het nog niet opgemerkt hebben... Eloise heeft nu schouderlang haar!
Haar paardenstaart was meer dan 30centimeter lang en die heeft ze geschonken aan www.geefomhaar.be  Het 'geef om haar fonds' maakt deel uit van Think Pink en helpt vrouwen met borstkanker bij de aankoop van een pruik.. Een mooi doel dat we graag ondersteunen...



Bij deze wil ik jullie een erg prettig nieuw jaar toewensen met boven alles een prima gezondheid.

2019, let's gooooooo!



Patroon: Louise - Ikatee




5 opmerkingen:

  1. Voor jullie ook alle moois, liefs en goeds voor 2019! Met die twee guitige glimlachjes in huis kan het niet anders dan een vrolijk jaar worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! heel mooi! Ook super knap en goed van haar dat ze haar haren heeft gedoneerd..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het jurkje zag ik al op IG voorbij komen. Maar hier is hij nog veel mooier door het verhaal erbij. Hét grote voordeel van bloggen!
    Zo mooi de combinatie van het jurkje met het vest. Staat haar prachtig!
    Leuk dat ze buiten wilde poseren. Mijn dochter vroeg om binnenfoto's op Nieuwjaarsdag ;-).
    Knap om het haar te doneren. Mooi om zo iets voor een ander te kunnen betekenen.
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een mooi jurkje, zo kan het nieuwe jaar alvast goed beginnen

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!