maandag 21 januari 2019

Klaar in twee uur!

Op vrijdagavonden geniet ik steevast van me-time.
Meneer MinnieMie voetbalt die avond en ik haal mijn naaimachine boven. Of breinaalden. 
Dat is zowat mijn definitie van de hemel. De kindjes slapen en ik mag zoveel rommel maken als ik wil en heel de tafel inpalmen. Bovendien mag ik dan ook de zender op de televisie kiezen, dubbel hoera.

Zo dus ook afgelopen vrijdag.


Ik was best moe van de werkweek en koos voor twee supersnelle projecten. Twee uurtjes en ik was klaar, ik had zelfs nog wat tijd om verder te werken aan een breiwerkje!


De trui is een patroon uit Ottobre 6/2018. Deze zit perfect voor Eloise en is tegenwoordig het patroon dat ik steevast gebruik voor een basistrui.

Het stofje is van See You at Six.


Het rimpelrokje met elastiek maakte ik zonder patroon. 
De stof was een restje van de voering van mijn winterjas; die komt er nog aan!




Voor de liefhebbers: dit is de werkwijze van het rokje:

Ik meet de hoogte (lengte) die ik wil en voeg 8 centimeter extra naadwaarde toe: 2cm naadwaarde voor de zoom onderaan en 6 cm om een tunnel bovenaan te stikken. 

Vervolgens knip ik een rechthoek uit de volledige stofbreedte en naai de korte kanten aan elkaar. Ik vouw de bovenkant van de rok 3cm om naar de binnenkant en stik op 2,5 cm van de rand door en laat een kleine opening en vervolgens rijg ik door deze opening de elastiek van 2cm.
 Elastiek vervolgens sluiten; onderaan omzomen en klaar! 


Een outfit op een avond.
Het moet niet altijd zo snel gaan, maar fijn is het wel!

Stof trui: See You at Six
Stof rok: Stoff & Stil



3 opmerkingen:

  1. ik stel een date voor, want Mona heeft een bijpassende outfit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hupla, ook snelle naaisels kunnen toppers zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk deze me-time op vrijdagavond! Met een prachtige set als resultaat. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!