woensdag 13 februari 2019

Celia - Fibre Mood

De nieuwste Fibre Mood ligt alweer in de winkel! Het magazine is prachtig, de foto's zijn geweldig en bij het zien van de patronen loopt het water mij in de mond.



Als eerste project koos ik voor Celia, een wijdvallend tricot jurkje. Alweer een jurkje erbij dus voor Eloise, maar dergelijke comfortabele jurkjes zijn ideaal op de turnles- en zwemlesdagen op school.




Ik naaide voor Eloise (ze wordt 7 in mei) maatje 6 jaar en verlengde de rok met 3 centimeter. Volgende keer zou ik misschien voor 5 centimeter kiezen, want als kleine mevrouw een groeischeut krijgt zal deze jurk snel te kort worden.
Eloise meet nu 1m22

Over het maakproces valt weinig te zeggen; dat liep erg vlot. 
Ik combineerde twee stoffen van See You at Six: de blauwe grid met een effen variant, en ik hou van het effect op die manier. Ook de boordstof is bijpassend en komt dus ook van See You at Six.


Op weekdagen kan ik nooit foto's nemen van afgewerkte stukken omdat ik dan aan het werk ben. We moeten dus hopen op zon tijdens het weekend maar dat was afgelopen weekend helaas niet het geval. Op een druilerige zondagnamiddag zochten we dus onze toevlucht tot de badkamer maar helaas, de foto's zijn niet zoals ik ze in mijn hoofd had.

De badrand bleek ook glad te zijn en dat leverde een grappige foto op...
#oefikvielernietin


Bovendien kwam ook kleine broer ons entertainen en toen was het gedaan met foto's nemen want het was 'knuffeltijd' (ja nog steeds fans van Trolls hier in huis).


Donkere foto's dus, maar wel heel blij met deze jurk!


Voor meer inspiratie over de inhoud van deze nieuwste Fibre Mood raad ik jullie aan om door te klikken naar de link party; een aantal bloggers en instagrammers gingen alvast met de patronen aan de slag en er zitten geweldige pareltjes tussen!

***


Patroon: Celia - Fibre Mood
Stoffen: See You At Six

3 opmerkingen:

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!