zondag 3 augustus 2014

Mara on tour

Ook ik mocht deelnemen aan de Mara blogtour, georganiseerd door Marte van Compagnie M.

Zoals jullie hier al konden lezen ben ik een grote fan van de Compagnie M. patroontjes; Louisa en Lotta zijn bijvoorbeeld dikke vriendinnen van ons. Toch moet ik toegeven dat ik één van Marte's pupillen, de lieve Mara, niet altijd evenveel aandacht heb gegeven. Een paar maanden geleden maakte ik tijdens de Kids Clothes Week een Mara, en die draagt Eloise heel regelmatig. Ik vond dus dat het tijd werd om nog een Mara toe te voegen aan de steeds groter wordende garderobe (oeps) van mijn MinnieMie, en deze blogtour was hier dus de ideale gelegenheid voor.


As you could already read on my blog I’m a big fan of the Compagnie M. patterns; Louisa and Lotta for example are amongst my closest friends! :-)
And still, I have to admit that I have been neglecting the precious little Mara a bit. I’ve sewn up a Mara blouse some months ago and Eloise wears it frequently, so I thought it was time to add another one to my MinnieMie’s wardrobe. This blogtour organized by Marte was actually my much needed wake-up-call, so I went for it!

 

Voor deze Mara combineerde ik twee stofjes: een lief maar toch erg druk stofje van Dashwood Studio en een uni-katoentje in felroze. Beiden gevonden bij Bellelien. De bijpassende knoopjes kocht ik bij Veritas, en de crèmekleurige paspel maakte deel uit van mijn paspelvoorraad :-)

This time, I opted to combine a sweet but very busy fabric by Dashwood Studio with a bright pink uni-cotton, and I added flutter sleeves and cream piping.



Ik was eerst niet helemaal overtuigd van de mouwtjes, maar eigenlijk staat Eloise wel heel mooi met die rimpelmouwtjes, en vormt het een super schattig geheel zo.. Ze heeft trouwens de hele dag flink geravot in deze outfit. Het witte shortje was een cadeautje van mammie, en ziet nu helemaal zo wit niet meer maar wat verwacht je bij een 2jarige durfal? :-)

I think Eloise looks very cute in it, and I also see that she loves wearing the Mara, it is so comfortable…


We verwachten een babybroertje voor Eloise in december, en zoals jullie kunnen zien neemt grote zus deze rol zeer ernstig.

We are currently in a preparation mode for Eloise’s baby brother who is expected to join us early December. Eloise is very serious about her new role as big sister and as you can see, she is already practicing with little dolls. Adorable, isn’t it!?



Ook zin gekregen om een Mara te naaien!? Je krijgt momenteel 10% korting bij Compagnie M. bij aankoop van het Mara patroontje via de code MARA-ACTION. 
... en daarnaast kan je ook deelnemen tot 17 augustus aan de sew-along, waarbij je mooie prijzen kan winnen. De details staan hier!

... en check ook zeker de andere deelnemers aan de blogtour via http://compagnie-m.com/mara-blog/

Also feel like sewing a Mara? This is your chance as Marte is offering a 10% discount by entering the code 'MARA-ACTION' when you place your order on the Compagnie M. website. Don't forget that you can also enter the sew-along until August 17h! All details are to be found here.

... and last but not least, don't forget to check the other bloggers via http://compagnie-m.com/mara-blog/

Patroon / Pattern: Mara - Compagnie M.
Locatie & attributen / setting : chez Marleen




14 opmerkingen:

  1. Ontzettend mooi weeral!
    Ben benieuwd wat je binnenkort voor moois gaat maken voor je toekomstig zoontje. Ik vind jongens een pak moeilijker (mijn familie bestaat uit voornamelijk kleine jongetjes).
    Ga je inspiratie dus kunnen gebruiken! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wordt inderdad ook mijn grote uitdaging: naaien voor onze minnie-man :-)

      Verwijderen
  2. Mooie Mara! En leuk, een zoontje!! Dat wordt wind waarschijnlijk wel een naai-uitdaging, maar ik weet zeker dat jij daar ook heel wat moois voor gaat vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik bedoelde natuurlijk 'idd' in plaats van wind... Die autocorrectie toch hè... En by the wat: superschattige foto's van Eloise!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ik moet toegeven dat ik al een stoffenvoorraad aan het inslaan ben voor jongens, het kriebelt al hard om met de baby-collectie van start te gaan :-)

      Verwijderen
  4. wat een poppenmoeke! lief om te zien ... net zoals Renske .
    mooi bloesje
    gr
    karoline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gemaakt en super lief hoe ze met haar popje omgaat.Proficiat met je zwangerschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie Mara, perfect gekozen stofjes! Ik ben ook al benieuwd naar je jongensstofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die pofmouwtjes maken het echt wel superschattig !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ze is zo schattig geworden, jouw Mara!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk exemplaar, ik vind ook dat de mouwtjes het echt afmaken! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!