woensdag 29 juli 2015

Bambiblauwe Koalabeertjes

Ik sprong een gat in de lucht toen het Bambiblauw-team mij vroeg of ik iets wou naaien met één van hun nieuwste paneel-stoffen. 
Vanaf vandaag zijn ze verkrijgbaar in de Bambiblauw webshop, en ik voel mij enorm vereerd dat ik enkele weken geleden al een preview kreeg. 

Want geloof mij, ze zijn prachtig...
... de kleuren, de ultrazachte kwaliteit, de wondermooie prints...

***
Webshop Bambiblauw designed a brand new collection of six gorgeous fabrics, consisting of 4 black&white animal prints combined with pastels, and 2 flower prints with very vibrant colors. Each design is available in knit and woven version, hurray!
You can imagine I was a happy camper when I was contacted by the designer-team to sew a garment with one of the fabrics. Today I'm showing you my creation, I hope you'll like it as much as I do!
****





De nieuwe stoffencollectie kreeg de naam 'Happy Nature 2' en bestaat uit 6 verschillende designs, elk in tricot- en katoenversie. Mijn oog viel meteen op de koalabeertjes; ultraschattig en wat een mooi kleurenpalet...



Vandaag gingen we naar Bokrijk, en daar namen we ook deze foto's.
Nostalgie alom, want Bokrijk bezocht ik vaak als kind.  
Zelfs zoveel jaren later stelt het park niet teleur; we genoten van de gezinsuitstap, het prachtige weer en de verwondering op het gezichtje van Eloise.






Ik naaide een jurk op basis van de Charlie van Mingo & Grace, een patroon dat ik al eerder gebruikte.
Ik deed enkele kleine aanpassingen en voegde een kraagje toe uit een restje jeans dat hier nog rondslingerde, en verving het knoopje op de rug door een blinde rits.



 




Eloise imiteerde een koala. 
Ik denk niet dat we dit schattige diertje ooit in de door haar gedemonstreerde pose gaan zien, maar grappig was het wel.



De stoffen worden exclusief verkocht door Bambiblauw en je vindt ze hier. 
Van elk diertje (zebra, beer, orka, koala) werd er bovendien een strijkapplicatie gemaakt!


Patroon / Pattern: Charlie Dress - Mingo & Grace
Stof / Fabric : Koala Paneel by Bamiblauw

30 opmerkingen:

  1. Die eerste foto Annick, wat een fotomodel! De koala, die ga ik misschien toch ook nog moeten aanschaffen als ik dat allemaal zie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze heeft zo haar momenten :-)
      En ja, die koala, mooi hé... ik heb het jurkje nog niet in de kast gehangen, het ligt naast mij in de zetel en af en toe aai ik er eens over :-) :-)

      Verwijderen
  2. Ik zag de stofjes al op verschillende blogs passeren. Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ze duiken op verschillende plaatsen op hé! Allemaal mooie creaties vind ik, ik keek mijn ogen al uit!

      Verwijderen
  3. Te schattig, zit al een halve dag naar die koala stof te kijken... Je zou me maar zo over de streep hebben getrokken. Wat een geweldige jurk! Dat kraagje is zo leuk! (meestal vind ik kraagjes wel heel keurig of te feestelijk, maar zo opgesplitst is het erg leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Het kraagje deed ik om het geheel wat te breken omdat ik dacht dat het anders misschien teveel 'pastel' was, uiteindelijk was dat niet nodig maar ik vind toch dat het een mooi accent is :-)

      Verwijderen
  4. Wat is het toch een schatje, je dochter. Helemaal weg van het kraagje trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Ik vind de koala's ook het mooist en de combinatie met je dochter is superschattig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg leuk gedaan, super mooi en je nieuwe banner is ook schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Eloise staat schitterend met de zachte kleurtjes! Ik zie mijn meisje hier ook wel in, de verleiding is erg groot. PS: Je nieuwe banner is ook heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De stofjes zien er idd prachtig uit! En wat een leuke jurk alweer voor jouw kleine meid (die intussen toch serieus gegroeid is!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh wat heb jij toch een mooi kind! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. schattig, maar toch ook wel stoer met dat jeans kraagje, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ma zooo cute!! Het staat haar geweldig! Ik denk dat deze hier ook in huis zal komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je koos een leuk model uit om de koala stof helemaal tot zijn recht te laten komen. En wat een mooie nieuwe banner!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Supermooi!
    En die nieuwe collectie ... allemaal lievelingsdieren hier ... dat wordt nog lastig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Eloise straalt helemaal in haar prachtige jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Extra aaibaar zo met die beer op haar buik. Wat een schattig jurkje! Wat een schattig model er in!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Cute dress! Adorable model and sweet photos...what a way to showcase this fabric!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo schattig! Supertof jurkje en staat haar geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. oooppppsss wow nieuwe banner
    ook weer heel mooi en Eloise is ondertussen ook een flink stuk gegroeid en meisje geworden
    prachtig kleedje weer ben verliefd op de kleur

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk idee om dat kraagje toe te voegen! En zo'n grote meid op deze foto's !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. zo schattig!
    die jeans in combinatie met het mooie roze,
    dat was echt een goed idee
    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. dat heb je weer heel mooi gemaakt! top!
    en een <3 voor jouw nieuwe banner...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lief en te gekke nabootsing van een Koala beer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben echt fan van wat je ermee gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Waw Annick, zo mooi! En die Eloise van jou, het is alsof ze bij elke blogpost een beetje groter wordt :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!