maandag 23 oktober 2017

In the pocket!

Mijn kleine MinnieMan is niet van het poserende soort. 
In tegenstelling tot zijn zus houdt hij niet van het camerageklik van zijn bloggende mama. 
Ik laat hem dus met rust; kindjes die tegen hun zin poseren, dat geeft onbruikbare foto's. 
Trust me, ik probeerde dat al wel eens maar verloor telkens.

Het gevolg is dat Oliver veel minder zelfgemaakte kleding in zijn kast heeft liggen dan zijn zus.
Niet dat hij het aan zijn hart laat komen, voorlopig. Hij is erg kieskeurig wat kleding betreft. 
Ja... Nu al :-)

Dit weekend waagde ik het toch nog eens. Ik nam Stof voor Durf-het-Zelvers 3 bij de hand (what else haha) en naaide de grafische trui voor Oliver uit de Squiggly French Terry van Bambiblauw. 

Zij lanceerden vorige week een 'Monochromes' collectie, en toen het pakje aankwam thuis werd het eerst onderschept door Meneer MinnieMie, die mij via WhatsApp een foto doorstuurde met het onderschrift: "kijk nu, hoe mooi is dat!"

Als mannen het al zeggen...

Anyway, die trui dus. Ik naai maat 2 (dit komt overeen met 2-3 jaar dus 92-98) voor Oliver die in november 3 wordt.

Zaterdag waagde ik het erop. Na het ochtendbadje hees ik Oliver in zijn outfit.



Ik sprak vervolgens de gevleugelde woorden: gaan we fotootjes nemen vriendje?

Waarop ik een ferme 'nee' kreeg.

En toen zei ik heel pedagogisch: 'in ruil voor een snoepje?'.
Ineens lukte het dus wel.


Dat er zakken zitten in de trui vindt hij fantastisch.


... en dat er in die zakken een snoepje zat... feestje!




Sofie maakte in deze stof een jurkje voor haar dochter, maar voor stoere jongens kan het dus evenzeer. Die twee zouden kunnen twinnen bedenk ik mij nu.

En snoepjes eten <3



In de monochromes collectie van Bambiblauw zitten in totaal 4 prints, allen French Terry en dus perfect voor sweaters, sportieve broekjes, vestjes, ...



Stof: About Blue Fabrics - Bambiblauw - Monochromes
Patroon: Stof voor Durf-het-Zelvers 3 - grafische trui uit het midi hoofdstuk

7 opmerkingen:

  1. Omkoperij! Maar zie hoe groot hij geworden is! De blik van een echte kleuter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Ik maakte dit weekend eentje voor Bas. Die werd olk omgekocht bij de foto's 😉😂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha zalige omkoperij, mooie outfit en leuke foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knappe man met toffe trui!! En minder zelfgemaakte spullen? Hihi..kunt ook gewoon geen foto's maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jente zit hier naast mij zeer gefascineerd te wezen door Oliver. Dat twinnen komt dus helemaal goed! :-) We regelen dat. Topstofje voor die toppatronen van jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schoontje in die stof! Ik vind het ook een plezant patroon, zo net wat anders dan een gewone sweater, en de Zoon was kei-content ermee.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!