zaterdag 21 oktober 2017

SVDHZ3: hoofdstuk MIDI

Zagen jullie gisteren het overzicht van de Mini patronen?
Vandaag is het tijd voor het MIDI hoofdstuk, voor kinderen van 2 tot 8.
In dit onderdeel van Stof 3 spelen mijn eigen kinderen, Eloise en Oliver, de hoofdrol. Het is hun leeftijdscategorie; Oliver was 2,5 toen we de foto's namen, Eloise net 5.
 
Laten we starten met de trui.
Eentje die kan voor meisjes én voor jongens.
Oorspronkelijk zelfs getekend voor jongens, maar onze meisjes waren meteen ook fan.
Wie kan trouwens weerstaan aan de zakjes? Mijn kinderen in ieder geval niet, de handjes verdwijnen er steevast in.
 
 
Een patroontje waar ik ook super blij mee ben is de T-shirt.
Een super cool modelletje, dat hier alvast graag gedragen wordt.
Bandwerk mannekes!
 
 
We hebben ook een broekrokje in het boek.
"Broekrok??" hoor ik u denken.
We willen onze meisjes graag een rokje geven, maar met het comfort van een broekje. Om ondersteboven in klimrekken te gaan hangen enzo.
Dat kunnen ze nu doen, elegant en al.
 
 
 
Combineer het broekrokje met de top met ronde kraag in dezelfde stof en jouw dochter lijkt een jumpsuitje te dragen. Maar wel eentje dat ze makkelijk zelf kan aan-en uitdoen bij toiletbezoek. Handig toch!
 
 
Een jurk mocht in dit hoofdstuk ook niet ontbreken.
We tekenden een rechte jurk, met zakjes in het voorpand en wijde trompetmouwtjes.
 

 
Laat je de trompetmouwtjes liever achterwege, dan kan je de mouwen afwerken met boordstof en krijg je een sportiever geheel. Een kleine aanpassing en de jurk wordt helemaal anders!

 
Last but least: we bedachten ook een eenvoudige trui, een chunky knit, met dikke priemen en dus zo klaar.
 
 
Deze laatste foto is alvast een preview van het Maxi hoofdstuk, dat ik morgen toon!
 
Welk patroon is jouw favoriet? Ik ben zo benieuwd!
 
 

12 opmerkingen:

  1. Hier hevig fan van de broekrok, hopelijk denkt mijn dochter er ook zo ver ;) .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat jurkje!
    Dat wordt ongetwijfeld mijn eerste naaisel uit het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die trui heeft alvast mijn hart gestolen maar eerst is de bomber zonder sluiting aan de beurt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zowel de gebreide truien als het rechte jurkje smelt ik voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De broekrok staat helemaal bovenaan mijn lijstje (2 zelfs 🙈). En die rechte jurk vind ik ook de max 👌🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik weet wat ik op mijn verlanglijstje voor kerst moet zetten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De grafische trui, de rechte jurk, die laatste gebreide trui ... Allemaal zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I want them all! Ik ga dat boek toch stiekem al voor kerstmis kopen hoor :p En dan leg ik dat wel weer ingepakt onder de boom, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Na die mooie plaatjes heb ik je boek gelijk gekocht. Ben helemaal fan van de trui! Ik heb er al een gemaakt voor de dochter maar daar zullen er nog wel een paar volgen. Ik wil m eigenlijk zelf ook wel! Heb je tips voor het uitvergroten van het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Love the dress, where could i get this awesome pattern book?

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!