vrijdag 20 oktober 2017

SVDHZ3, wat staat daar eigenlijk in?

Deze vraag werd ons al zo een miljoen keer gesteld!
 
En terecht, ik zou ook nieuwsgierig zijn naar de inhoud van een nieuw naaiboek.
 
Ondertussen konden jullie al voorbeelden zien verschijnen op Facebook en Instagram, er waren naaisters die sneller dan de wind in gang schoten. Echt zo fijn en hartverwarmend!

Kijk maar eens naar de hashtag #stofvoordurfhetzelvers3 en #svdhz3. Inspiratie ten over!
 
We zijn zo trots op het boek dat Griet en ik jullie graag inzicht geven in de verschilende hoofdstukken.
Let vooral ook op de prachtige beelden gemaakt door Ellen van den Bouwhuysen. Ellen begreep wat we wilden (fris! eigentijds! licht!) en dit wordt perfect gereflecteerd in de foto's.
 
Het boek bestaat uit vier hoofdstukken:
Mini, Midi, Maxi en Me&You.
Voor ieder wat wils dus, een boek voor klein en groot.
Voor de hele familie.
 
Vandaag toon ik jullie het Mini hoofdstuk.
De andere hoofstukken komen morgen, overmorgen en maandag aan de beurt.




Mini dus. Van maatje 50-56 tot 86-92. Van geboorte tot een jaar of twee. Griet en ik hebben helaas geen babytjes meer in huis dus we leenden Lasse. Hij deed het geweldig op de shoot.
 
We tekenden een bloomerpakje, eentje dat voor alle seizoenen kan want er is ook een optie om een pakje te maken met korte pijpjes.


 
Een truitje maakt ook deel uit van de garderobe van onze mini's.
Het truitje sluit gemakkelijk dankzij een knopenrij, geen gedoe bij het aan- en uitkleden.
 
Voor extra zachtheid maakten we ook een gebreid vestje.
Dit is trouwens nieuw in de derde editie van Stof; enter de (eenvoudige) breipatronen!
Wij breiden met het garen van Aymara, de wol is te koop via hun e-shop.
 
 

Kleintjes hebben een hoog knuffelgehalte, en knuffelen zelf ook graag.
We willen hen graag een vriend geven, die met hen meegroeit. Neem bijvoorbeeld een foto bij de geboorte en leg het kindje er elke maand eens bij, je zal zien dat de knuffel na een poosje kleiner wordt dan baby zelf... want zo gaat dat, ze worden veel te snel groot...
 


... en om helemaal klaar te zijn voor mooie, warme, zonnige dagen bedachten we ook een fijn en snel-klaar accessoire: de zonnehoed.


Benieuwd naar meer? Kom dan morgen nog maar eens piepen!

 

5 opmerkingen:

  1. Het is een prachtig boek. Dikke proficiat!
    Ik was blijkbaar even nieuwsgierig als decreet 😉. Mijn boek ligt al in de naaikamer te wachten op mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met mijn mini op komst, mijn midi die hier rondhuppeld in maatje 98-104 en ikzelf als maxi, is dit voor mij een super boek! Ik ga hem morgen halen en kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan. Goed werk Annick & Griet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waaw, ziet er inderdaad al veelbelovend uit, benieuwd naar de rest ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!