zondag 5 november 2017

Emma voor klein en groot

Ik moest en zou het proberen; een Emmatrui in de kleinste én in de grootste maat.


De twee jaar voor Oliver, de 16 jaar voor mij.




De trui voor Oliver is perfect, meer zelfs, ik vind hem waanzinnig.
Het model staat hem prachtig.


Ik gebruikte Denim Sweatshirting in donkergroen van Nosh.
Daarop streek ik een applicatie van een tijger, gekocht bij Veritas. Voor alle zekerheid stikte ik de applicatie ook nog eens vast.





Voor mijzelf ging ik voor zacht... voor velours... voor een knuffeltrui.


De trui zit zalig, maar bij een volgende versie ga ik met 5 centimeter verlengen. Net wat passender bij een 35jarige mama, die zich realiseert dat ze geen 16jarige spring-in't-veld meer is.



De boordstof is donkerblauw met koperen glitters.
Effen boordstof gaf het geheel een hoog pyjama gehalte, en dat is niet de look die we zoeken.






Een geslaagd experiment vond ik dit.
De eerste keer twinnen met mijn zoon trouwens. Ik heb een reputatie hoog te houden :-)


Oliver vond zijn trui trouwens geweldig.
Sinds een paar weken is hij super trots als hij kleertjes mag aandoen die ik voor hem maak. Foto's nemen blijft moeilijk, maar blijkbaar vind hij samen poseren wel fijn. En ik ook <3



Mijn zotte bende...



Patroon: Emmatrui - 2 jaar en 16 jaar - gratis te downloaden via Emma & Mona
Stof Oliver: Nosh - Denim Sweatshirting
Stof mama: Nicky Velours, gekocht bij De Gouden Flamingo







6 opmerkingen:

  1. Wauw, 2 prachtige truien! En dacht ook al aan dat patroon voor mezelf .... ik denk dat ik nog eens op zoek ga naar mooi velours 😉 ziet er superzalig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh wat een mooie sweaters en leuke foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waaaauw, die stof van Oliver is zo mooi!!! Dat zal ik toch eens moeten overwegen voor Larsje die alles in het groen zou willen ;) Die trouwens ook zo fier is op wat mama maakt, maar helemaal niet graag voor de lens staat :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och gij, die lengte staat u geweldig! Zoals ik mijn broekrokje zou verlengen en jij dat niet nodig vindt, zo denk ik ook over deze sweater. Ik ga die keihard kopiëren, in het wijnrood!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad die glittertricot maakt het geheel toffer.
    Opnieuw erg tof.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!