zondag 14 januari 2018

Een nieuw jaar, een nieuwe hobby?

Als het op cadeautjes aankomt ben ik een gemakkelijk mens. Ik ben werkelijk met alles blij; parfum, een fijne bodylotion, een geurkaars, kledij, stoffen, creatieve spullen, juweeltjes, ... You get the point, mijn (niet meer zo kinderlijke kinder-)hand is snel gevuld.
Bovendien strooi ik met volle graagte tips in het rond. Meneer MinnieMie krijgt in de weken voor mijn verjaardag of andere cadeaumomenten regelmatig een hint rond zijn oren gegooid. Af en toe geef ik zelfs zoveel tips dat ik ze vergeet of mij er niet meer bewust van ben.

Zo geschiedde met kerst. Toen ik mijn cadeau uitpakte en de zeefdrukset van Bobbinhood ontdekte was ik met stomheid geslagen. Dat ik in de dagen ervoor menige tientallen minuten (ok, soms een uur) doorbracht op de Instagram pagina van Bobbinhood en mij verlekkerde op de foto's met de #wearebobbinhood hashtag, 'oh' 'ah' en 'kijk dit eens' uitroepend, was dus niet onopgemerkt voorbijgaan. Hij snapt mij.

Anyway. Die kit kwam aan en ik ging er mee aan de slag.


Meneer MinnieMie kocht niet alleen de zeefdrukset, maar was zo slim om er ook meteen wat verf bij te gooien: zwart en drie pasteltinten.
Voor mijn eerste probeersel ging ik aan de slag met blauw en roze en ik gebruikte een template van de Bobbinhood website.


Ik printte op roze tetra en dat werkte perfect.

Over een stofbreedte van 1m50 zette ik op regelmatige afstand een print van een blad in de blauwe pasteltint. Sommige planten kregen vervolgens een roze compagnon.


Het rokje combineert geweldig met de trui die jullie wellicht herkennen uit Stof voor Durf-het-Zelvers 3? Dit is de grafische trui die Griet en ik naaiden voor de fotoshoot. Eén van de meest gedragen items in Eloise's kast.



Ik werkte het rokje trouwens af volgens het principe van de broekrok uit Stof3.


Dat zeefdrukken vind ik dus echt fijn om te doen! Het gaat relatief snel en ik heb ondertussen al heel veel ideetjes. Mijn tweede zeefdruk project werkte ik ondertussen ook af dussssssss... stay tuned!

Ik overweeg trouwens ook de aanschaf van een Silhouette Cameo of een Brother Scan 'n Cut... Indien jullie tips hebben, shoot!

Aaaaargh, het nieuwe jaar start dus met -alweer- een nieuwe hobby!

9 opmerkingen:

  1. Erg mooi. Ik heb de silloutte. Maar het meest blij ben ik met de transferpers. Die is niet alleen handig bij flexfolie, maar vooral bij strijken van kleine lapjes, verstevigen, naden strijken en zelfs strijkkralen. Bij elk naai project gebruik ik de pers. De flexfolie blijft daarmee net zo goed zitten als uit de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel leuk! Benieuwd naar de andere plannen met je cadeau. Ik plan volgend weekend een grafische trui voor mezelf, veel te jaloers op al die kinderen met dat leuke patroon ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat lijkt me idd tof om te doen maar ik ken mijzelf, ik ga me weer helemaal laten meeslepen en voor ik het week kan ik zelf verkoop houden door de honderden kleuren verf die ik zonder twijfel ga kopen dan :D je maakte er wel iets tof mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk rokje!
    Ik heb een cameo en ben daar heel tevreden mee, komt hier heel regelmatig uit de kast.
    Dat zeefdrukken lijkt mij ook we heel interessant, maar ik heb al zoveel gerief en hobby's ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi rokje! En goed om te weten dat printen op tetrastof geen probleem is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi!
    Ik heb een Brother scan 'n cut en zeer tevreden van. Bij aankoop kreeg ik er 1 namiddag les bij, voor de opstart van je machine en 1 volle dag workshop. Eens je je machine kent, welke mogelijkheden zijn er. Mijn dochter van 11 is ook zot van mijn Brother. Zij maakt er doosjes mee, er zat een stick bij met allerlei doosjespatronen. Dus het is zeer gebruiksvriendelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een hele leuke! Ik vond vooral het strijken van elke print 5 minuten een hel :) Ik wil het dus zeker nog es herhalen, maar ga dan denk ik wel minder sjablonen zetten :D
    Met mijn Cameo ben ik nog altijd heel tevreden, ik wil je altijd helpen met de start, als je besluit die aan te schaffen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh zo handig om te weten dat het mooi lukt op double gauze. Ik vroeg me dat al lang af. Leuke zomeroutfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Annick! super mooi rokje! wat leuk om ook overlappend roze blaadjes erbij te zetten. Ik heb een brother scan n cut en gebruik hem heel veel. Hij kan denk ik alles wat een Silhouette kan. Het is voor beiden denk wel even zoeken hoe het werkt (zowel toestel als software). Maar eens je het onder de knie hebt, is het wel zalig om mee te werken! Dan kun je écht je eigen applicaties snijden uit flex of flock folie. Ik gebruik hem ook vaak om papier te snijden en knutsel projectjes voor de kids. Bij brother komen vaak gratis te downloaden projectjes op hun site!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!