dinsdag 11 december 2018

De prinses en haar mantel

Stoffen shop ik zo zo zoooo graag in een bakstenen winkel; aan de stoffen voelen, de textuur ervaren, ... dat is echt de hemel voor mij. Ik voel mij dan als een kindje in een snoepwinkel.

Online shoppen is eigenlijk ook de hemel.. Mits wat klikwerk gooi je jouw favoriete stoffen in het winkelmandje en je hoeft er niet eens voor buiten te komen. 

Ik weet niet wat ik het fijnste vind, het is een beetje afhankelijk van mijn stemming denk ik, of het tijdstip.  De meeste stoffenwinkels zijn logischerwijze niet open rond 2u 's nachts bijvoorbeeld. Eén van mijn favoriete "online-only" winkels is Stoff & Stil, sinds enkele maanden hebben ze ook een Belgische webshop en die ontdekte ik al zeer snel... (Meneer MinnieMie roloogt nu).


Als ik naar Stoff & Stil surf ben ik altijd even zoet. Ze hebben werkelijk alles; zelfs wol, fournituren en patronen.

Enfin, de mensen van Stoff & Stil hadden het blijkbaar ook al door dat ik zo een goeie klant ben (Meneer MinnieMie roloogt opnieuw) en  ze stuurden mij een kortingscode die ik ook met jullie mag delen. Lees even door tot onderaan deze post en daar staat hij:  jouw (en mijn haha!) toegang tot 15% korting.

De stoffen én fournituren van deze blogpost komen allen van Stoff & Stil.

Laten we beginnen met de jurk.
Dé jurk, waar ik zo verliefd op ben en waar Eloise dolenthousiast over is.



Aaaaah die kleine prinsessen poppetjes. Hoe zalig zijn die!!! Ik kocht anderhalve meter van deze stof en knipte een Tinny jurk met aangeknipte kapmouwtjes. Heel simpel maar dit stofje vraagt niet meer.


Voor Eloise maak ik een 5 jaar met lengte 7 jaar. Ik volg hiervoor de matentabel van StraightGrain en die stelt nooit teleur.




Ik naaide ook nog een manteltje erbij. Hiervoor ging ik aan de slag met een DIY kit van Stoff & Stil. Ze leveren dus het patroon (voorgeknipt in jouw maat!!!!) met handleiding en alle fournituren. Als dat niet makkelijk is.


De stof is een meubelstofje; lekker zacht en stevig. 
Het naaiproces verliep trouwens super vlot, dit is zo een stof die geen eigen leven leidt maar gewoon doet wat jij wil.



Ook de prachtige boordjes zaten in het pakket, alsook de drukknoopjes.




Dit is zo een jasje dat ik zelf ook graag zou dragen...





En dan nu de kortingscode?

Met 'annick15' krijgen jullie vanaf vandaag tot 25 december 15% korting in de Belgische webshop!

***


Outfit Eloise:







6 opmerkingen:

  1. Prachtig! Ik probeerde vorige week (toen ik stoffstil ontdekte) een bestelling te plaatsen, maar dat lukte enkel met Visakaart of PayPal ... En dat heb ik niet :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb al besteld met je code!!! Mijn dochter zal ook verzot zijn op de prinsessen jurk (en de piraatjes bestelde ik ook mee). #sorrynotsorry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waaaw wat een zalig mooi stofje! Daar zou mijn metekindje van 6 jaar ook verzot op zijn denk ik, misschien toch maar een bestelling plaatsen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!