maandag 3 december 2018

Corduroy love


Ik droomde al even van een nieuwe outfit voor Eloise, eentje waarin een corduroy broekje de hoofdrol zou spelen. Lekker stoer en helemaal 'on trend'. 

In mijn hoofd was de outfit al lang klaar zelfs. Naaitijd en de juiste stoffen vond ik echter niet meteen dus bleven mijn plannen sudderen in mijn gedachten. 

Een bezoekje aan  Fabrik Unik, het ultragezellige  (en gevaarlijke!) winkeltje van Femke bracht daar verandering in.
Ik kocht cognackleurige corduroy en knalgele spons. Twee contrasterende texturen die naar mijn gevoel perfect bij elkaar passen.


Wat de trui betreft was het voor mij snel duidelijk dat ik voor, opnieuw, een Teddy sweater zou kiezen. De spons rekt voldoende dus die gebruikte ik ook voor de hals- en tailleboord. Om het geheel een beetje meer contrast te geven voegde ik boordstof-armboordjes toe in gebroken wit.


Voor de broek had ik oorspronkelijk andere plannen; ik dacht aan de Dakar Pants van Ikatee bijvoorbeeld. Toen ik door de nieuwste Ottobre bladerde viel mijn oog echter op een culotte; een broekje met wijde, kortere pijpen en nu heel trendy.

Het patroon van Ottobre gaat tot maat 122 dus deze maat nam ik ook over voor mijn 6jarige dochter. Ik verlengde de broek nog met een centimetertje al was dat niet nodig geweest want een culotte mag/moet eigenlijk wat korter vallen. Nu ben ik wel zeker dat ze ook in het voorjaar mooi zal passen en dan mogen de enkeltjes bloot.




Zelf draag ik vaak een broche op mijn bovenkleding en ik vind dat ook erg leuk bij Eloise. Tijdens de shoppingtrip van Meneer MinnieMie en ik vorige week naar Hasselt kochten we bij La Bottega (een absolute must -see winkel trouwens!) een mooie broche van By Bar.

De Leopard schoentjes hadden we al en komen van bij Raaf en Vos.




En Eloise? Zij vond het allemaal prima!




Nu vragen jullie zich waarschijnlijk af: "zette ze Eloise op de kast?"
Wel, het antwoord is ja :-) Naast de kast zit een groot raam waardoor dit één van de enige plekjes was vandaag waar ik nog wat werkbaar licht had.

Ik zette Oliver trouwens ook op de kast !


Hij kreeg in dezelfde spons als zijn zus een Teddy sweater. In het zwart weliswaar.

Deze trui werkt dus ook voor jongens!


Na een paar foto's was het voor mijn kleine meneer al genoeg. Ik vroeg hem nog een laatste lachje en kreeg dit... oh well ;-)



Stoffen: Fabrik Unik
Patronen: 
Culotte - Ottobre 6/2018, patroon nummer 10

5 opmerkingen:

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!