zaterdag 21 juni 2014

Colorblocking in orange

Jawel.
Twee weken hield ik het vol, en naaide ik geen jurkjes voor Eloise. Maar toen begon het terug te kriebelen. Zo hard zelfs dat ik de afgelopen dagen al vijf  nieuwe items om Eloise's kleerkast te vullen heb geknipt.

Vandaag dus het eerste jurkje.
Het Geranium Dress patroontje werd weer eens uit de kast gehaald.

For two complete weeks, I managed NOT to sew any new dress for Eloise. But, it started itching again... So badly that I pre-cut already 5 new items for Eloise's wardrobe the past days and today I'm showing you the first new dress. 
And indeed, again a Geranium Dress!




Ik blijf dit een toppertje vinden, veel uitleg is er denk ik niet meer bij nodig want ik maakte het jurkje ook al hier en hier.

I adore the pattern, it suits my two year old perfectly. You can review my previous versions here and here.


Ik was eerst van plan om dit jurkje volledig in het witte WeeWander stofje te maken. Gelukkig bedacht ik mij, en als jullie deze foto's bekijken weten jullie waarom... Eloise houdt een wit jurkje niet lang wit. Net als de meeste tweejarigen veronderstel ik :-) Ik hou erg van 'colorblocking' dus win-win!


Very last minute, I decided to add a colorblock and went for a solid orange skirt instead of a 'uni'dress in the gorgeous Wee Wander fabric. My two year old isn't very cautious on her clothing so the white dress wouldn't have stayed flawless for a long time...


Een hoog schattigheidsgehalte, toch?

This is so cute...



Patroon/Pattern: Geranium Dress - Made By Rae
Stof bovenstukje / fabric bodice: Wee Wander - With the Birds - Sarah Jane for Michael Miller
Stof rok /fabric skirt: Modecoupon - Sint Niklaas


20 opmerkingen:

  1. Superleuke combinatie met de prachtige wee wonder stof! Het is een pareltje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weeral zo schattig! Schitterende combinatie ook! Ik ben al benieuwd naar de andere jurkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weeral een pareltje! Vandaag zelf toevallig ook een oranje jurkje gemaakt, maar wel een totaal ander model: http://mesewlovely.blogspot.be/2014/06/over-een-overslagjurkje-en-een.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh toch echt een mooi patroontje die geranium dress! En die staartjes !!! Lekker zomers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh supergeslaagd! En ik herken dat, eens je in die naaimodus zit, is het moeilijk om te stoppen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hier scoor je toch wel weer mee :) in al zijn eenvoud zo mooi, met de perfecte details :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schattig die dochter van jou!Mooie combinatie van stoffen en een tof model gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schoontje! Ik krijg ook alweer zin om dat geraniumpatroontje boven te halen. Maar eerst nog even uitzieken...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waaw wat een schattig en mooi jurkje. Je dochtertje staat er beeldig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi. En oranje is m'n favoriete kleur tegenwoordig!
    (durft wel nog eens te wisselen bij mij, volgende week is het misschien terug geel, of groen, of...)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mocht je de jurkjes ooit kwijt willen en je weet niet waarheen,mijn Eloise is kandidaat.;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. This looks very cute, I love the orange hem!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie combinatie! Blij dat je terug jurkjes naait ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi! tmoest maar niet zo leuk zijn om jurkjes te naaien! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oooh! Ik ben zo fan van jouw kleedjes; blijven doorgaan dus!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!