maandag 9 juni 2014

One.. or two... for me!

Een snelle blik op Eloise's kleerkast leert mij dat er voorlopig voldoende jurkjes inhangen. Voorlopig zeg ik erbij want overmorgen denk ik daar terug anders over.

Sowieso. Helaas.

Enfin, 'for the time being' heeft ze er dus genoeg en besliste ik om mij te werpen op een andere liefde: handtassen! Enkele weken geleden kocht ik het boek 'Mijn Tas' van Elisanna en Fynn. Ik zag al pareltjes voorbijkomen bij Marleen en Riet bijvoorbeeld en het begon te kriebelen. Ik koos de Tilly, een clutch model en eigenlijk helemaal niet geschikt voor de mama die ik - met ongeloofelijk veel plezier en overgave- ben.

Waar moet ik in godsnaam de 5 reservetutjes, pampers, vochtige doekjes, koekjes, appeltjes en antibacteriële gel laten als ik geen mega handtas-ZAK bij heb?
Hmmm... Anderzijds is de Tilly wel zeer geschikt voor avondjes uit met Meneer MinnieMie en mijn vriendinnen.

Geweten genoeg gesust. Voila, een Tilly werd het dus.

A quick look at Eloise's wardrobe learned me that the little lady has enough dresses. For the time being. I will for sure reconsider the above statement in the coming days... But... for now: she has enough dresses and I thought this was the perfect moment to spoil... myself!


Voor Tilly nummer 1 (oh ja, ik maakte er twee, op één been kan je niet staan), koos ik een über meisjesachtige combinatie: roze jeansstof, gecombineerd met een gouden blinkende stof, en een all-time-favorietje waar ik ook al eens een jurkje uit maakte.

Ik werkte af met 1 gouden Kamsnap. Simple does it.


About two weeks ago, I bought the book 'Mijn Tas' by Elisanna and Fynn. The book contains 12 different bags, with several options. You can already find some great examples in "blogasphere', go check them out! As bags are also one of my great passions (like all women I guess), I decided to sew the clutch 'Tilly' from the book. Let me alert you that the Tilly is not 'the bag to go' for mummy's, but... it is the PERFECT bag for a girl's  night out, or a romantic evening with the hubby.

I made two different Tilly's, two different styles! I really cannot emphasize more how much I love the fact that by just changing the fabric choice, you create a completely different look though you are using exactly the same pattern.




Voor de tweede Tilly gebruikte ik twee stofjes die ik kocht bij Liesellove op de Leuke Mamamarkt enkele weken geleden. Ik combineerde met een blauwe 'double gauze' stof van Miss Matatabi.

Voorlopig geen kamsnaps hier, maar misschien bedenk ik mij nog en voeg ik twee witte snaps toe...



For my second Tilly, I chose two matching fabrics (bought at Liesellove but unfortunately already out of stock) and I combined them with a solid dark blue double gauze from Miss Matatabi.


In het boek worden twee versies van de Tilly getoond. Versie 1 is een kleine clutch, versie 2 is het grotere model. Ik maakte de kleine clutch ook, als testversie, omdat ik niet zeker was over de afmetingen. Hieronder een foto met de drie Tilly's, de bovenste twee zijn dus versie 2, de onderste is Tilly I.

The book shows two different versions of the Tilly: a small one and a big one. The picture below shows the size difference between the two models.



Patroon / Pattern: Tilly - 'Mijn tas' - samenwerking van Fynn en Elisanna


... en over tasjes gesproken! Een paar weken geleden won ik de Moederdag give-away bij An. An is 'ne krak' in het maken van tasjes, en toen ik dit pareltje met de post ontving sprong ik een metertje in de lucht. Eloise vond het ook prachtig, en nu doet dit tasje dienst als opberger voor haar speldjes. In stijl, dat zeker!



31 opmerkingen:

  1. En ik heb deze in het echt gezien en zag dat het prachtig was! Goed bezig gij Annickske! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knappe tassen! Hier staan er voor de zomervakantie ook een paar op de planning.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Annick! Golden Garden blijft een topstofje he ;-) Al zijn de twee andere net zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben zo blij dat ik daar 3 meter van kocht :-) En dankzij dit tasje kan ik er nog meer naar kijken :-)

      Verwijderen
    2. Moest ik die eerste versie ergens anders zien passeren, ik riep meteen: "MinnieMie"!

      Verwijderen
  4. oh kei mooi gedaan :-) het is eens wat anders dan een zomerse broek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauwie! Chique versies! Zitten ze snel in elkaar? Ik maakte recent ook een clutch uit het boek, de moeite hé

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ultra snel ging het, ik denk dat ik een half uur aan één tasje zat... en ik ben geen stikkende wervelwind :-)

      Verwijderen
  6. De Tilly is voor mij ook één van mijn favorieten en dat gouden exemplaar van jou doet mijn ogen blinken... Ik heb net een Celeste gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Drie wondermooie clutchen op één, twee, drie, ik doe het je niet na!
    En die Golden Garden is zo mooi eh, ik kocht ook drie meter bij BelleLien, maar had de moed nog niet om er de schaar in te zetten ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar allez! Dat stofje is te mooi om in de kast te laten liggen :-)

      Verwijderen
  8. Wow Annick, die gouden clutch, very stylish!zo'n mooie combi met dat kleedje ook. En die ander tasjes, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben ik blij dat ik een reststukje vd eerste rol Golden Garden voor mezelf gehouden heb :-D Denk dat ik er ook een tas(je) van ga maken als ik deze mooie voorbeelden zie!!!
    Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oooooohhhh verry chique en zo minniemiestyl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Héél erg leuke tasjes, ik heb het boek nu ook eindelijk, en nu ik deze zie, begint het bij mij ook serieus te kriebelen...:-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jaaa, in Nederland was het boek ook eindelijk in de winkel, dus hij ligt hier inmiddels op tafel. Ik vind vooral de blauwe clutch erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie exemplaren, elk heeft zijn eigenheid en daarom vind ik beiden heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi! Vooral de roze is mijn favoriet. Ik heb het boek ook, moet er ook eens werk van maken, mijn to sew-lijstje groeit alleen maar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Overtuigd, ik ga vandaag dat boek halen :-) ssssuuupermooi, beide versies!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw zeg, die eerste clutch met uw outfit ! Dat is knallen !!! Mega !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig! Ik ben zwaar fan van die eerste, hoewel ik niet zo'n goudliefhebber ben...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik denk dat mijn dochter zo'n exemplaar ook wel ziet zitten!Moet toch eens gaan kijken voor dat boek want tassen kan je nooit te veel hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow, so stylish! I love the dress too.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you! Unfortunately, I didn't make the dress myself :-) :-)

      Verwijderen
  20. Super chic, de gouden tilly met dat super mooie stofje. Staat geweldig goed bij je jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Allemaal topstuks maar grote fan van nummerke 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heb je dat roze jurkje ook zelf gemaakt ?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh jammer ;-)
    Het is prachtig! Heb zo'n licht roze stofje liggen en ben al maanden aan het denken wat ik er mee zo'n kunnen doen

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!