zondag 15 juni 2014

Pink lady

Heel veel meisjes houden van roze.
Ik ken echter twee meisjes, die meer dan gek zijn op roze. Het ene meisje heet Sanne, het andere meisje heet Alyssa. Sanne is de mama van Alyssa dus deze roze appel valt niet ver van de boom!

Toen Sanne mij vroeg of ik pretty please eens een jurkje wou naaien voor Alyssa, hield ik de boot even af. Niet omdat ik dat niet graag wou doen, maar wel omdat het toch wel erg spannend is om voor iemand anders iets in elkaar te flansen. Iets over comfort zones enzovoort, u kent dat wel.

Lots of girls love pink. I'm one of those girls, that's for sure. 
... but, some girls are absolutely CRAZY about pink, and I know two of them: my friend Sanne, and her lovely - almost 6year old- daughter Alyssa. Already months ago, Sanne asked me if I would mind sewing a dress for Alyssa. And no, I don't mind, but sewing for someone else is not something I have ever done before so I have to admit that it made me a bit nervous... 

Enkele weken geleden was eindelijk zo ver. Ik ging samen met de twee pink ladies naar de Petit Pan store in Antwerpen en de dames kozen, uiteraard, het meest roze stofje ooit uit het geweldige Petit Pan assortiment. We staken ook even de straat over naar Julija's en daar kozen ze een fluo stofje als voering. Het model werd na enkele uren vergaderen ook geselecteerd: het werd de Hanami van StraightGrain (... en hier toch wel een kleine hoera, dat patroontje heb ik namelijk al goed in de vingers, wat de stress toch wat minder maakte).


A few weeks ago, we went to the Petit Pan Store in Antwerp. Fabric heaven! The girls chose a VERY pink fabric, and an even more pink fabric for the lining and collar. This bundle of pink-goodness needed to be converted into a Hanami Dress. Alrighty then!

Ik werkte uiteindelijk twee avonden aan de jurk, ik heb nog nooit zo traag genaaid, deze keer moest alles perfect zitten en ik lette nog meer dan anders op de afwerking.

Maar... Alyssa kwam, paste, en we zagen dat het goed was. Heel goed zelfs.

I worked two evenings on a row on this dress, and I sewed very slooowly and caaaaarefully :-) Saturday, Alyssa stopped by to check on the dress, and hooray... it fits perfectly!



De Hanami werd voorzien van tulpmouwtjes, het Peter Pan kraagje en een cirkelrok (volgens het recept van An).

The finished result? A wonderful, very pink Hanami, with tulip flutter sleeves, a Peter Pan collar and a circle skirt (which I drew myself, based on the tutorial of An).


Geen nieuw jurkje voor Eloise dus deze keer, maar zij was wel ongeloofelijk blij om haar vriendjes terug te zien, want Sanne en Alyssa kwamen niet alleen, maar ze brachten ook broertje Luiz mee die even oud is als Eloise en waar ze duidelijk dol op is... Eloise en de jongens, begint dat nu al?

No new dress for my Eloise, but she was thrilled to see Alyssa and her little brother Luiz! Note that the dress she wears in the pictures is also a Hanami with a circle skirt, you can see more details here


Vandaag kreeg ik schitterende foto's in mijn mailbox. Geniet even mee...

Today, I got these wonderful pictures in my mailbox via Sanne, Alyssa's mom!



... en zwieren dat zo een rok doet!

Dance little lady!



Veel plezier met jouw nieuwe jurk lieve meid!

Enjoy your dress pretty girl!



Patroon / Pattern: Hanami Dress - Straight Grain
Stof / Fabric: Petit Pan - Mikko Red

27 opmerkingen:

  1. Een zalig roos kleedje voor een mooie dame! Dat heb je super gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan :-) word ik vrolijk van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh, die kleine meid straalt in haar nieuwe, mooie jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooi! Daar zouden mijn meisjes ook dol op zijn denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super-gaaf jurkje, heerlijk roze!! Ik snap wel dat je het spannend vond, maar niet nodig net zo'n eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, al ben ik zelf niet zo'n roze-fan... Wel fan van Lier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtjurk voor een prachtige jonge dame. Ja en wat die jongens betreft..... kan ik Eloise alleen maar gelijk geven. Zo'n knap ventje kan je toch niet weerstaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maakte mij dezelfde bedenking, kleine Luiz gaat nog hartjes breken :-)

      Verwijderen
  8. Mooi gemaakt en leuke foto's.Van wie heeft jou dochter dat zo vroeg met knappe jongens bezig?! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha dat is echt wel ge-wel-dig roze. Hier zou er ook eentje zwaar fan zijn.
    En dat van die comfortzone snap ik wel hoor, ik naai ook zelden voor anderen uit schrik dat het niet goed genoeg zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zeer mooie roze jurk. En gelukkig werd eraan gedacht een assorti roze onderbroek aan te doen. Veel esthetischer voor tijdens het zwieren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schoon foto's! En t meisje straalt! Goed gedaan Annick (en zijn we niet allemaal veel te kritisch voor ons eigen naaiwerk, draai een kledingstuk van de winkel maar eens binnenstebuiten en aanshouw de (niet-)afwerking :))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ge zou van minder beginnen zwieren! Zo roze, maar zo schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O zo'n prachtige jurk en inderdaad als die jurkjes maar goed wijd kunnen zwieren e. Daar zijn meisjes echt dol op

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh my, al dat roze ;)
    Maar zo'n contente meid, goud waard toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haar gezichtje sprak boekdelen, dat was de allermooiste beloning!

      Verwijderen
  15. Waw, zo'n mooie weeral! Echt prachtig... Als 't van Petit Pan komt is roze okee he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!