maandag 25 mei 2015

Birthday girl *part 1*

Eloise werd gisteren drie.
Toen ze twee werd, riep ze 'hoeja' voor zichzelf. 
Deze verjaardag werd met NOG meer enthousiasme aangekondigd want al weken vertelde zij met grote trots: 'ik ben bijna in de gloria, en dan is het feest, en dan komt mijn mammie en mijn opa en mijn tante Nique en mijn oma (en ga zo nog maar even door), en dan gaan we smullen'.
De verwachtingen waren hoog gespannen, dat lijkt mij duidelijk.

Ik naaide twee jurken, zodat my lady kon kiezen.
Het verbaasde mij echter niet dat ze de meest kleurrijke jurk van de twee selecteerde. 

 I sewed two dresses for my Eloise's third birth day; Instagram followers already got a sneak peek!
I let the birthday girl choose which dress she would wear and I was not surprised at all that she picked out the most colorful one!


 
 Ik gebruikte een gekoesterd paneeltje dat ik kocht bij Stoffen Van Leuven
Soms gebeurt het nog dat ik bang ben om mijn schaar ergens in te zetten, herkennen jullie dat? 
Dit stofje ligt al een eeuwigheid in mijn kast, maar Eloise haalde het er zelf uit. Genoeg motivatie voor mama om er toch maar voor te gaan deze keer!

The fabric is a gorgeous silky photo print that I bought at Stoffen Van Leuven
I saved it for a very special occasion...


Ik maakte opnieuw de Jill jurk uit La Maison Victor.
Inspiratie haalde ik hier, ik blijf zwaar fan van die jurk!
 

And yet again, the Jill Dress from the magazine La Maison Vctor.





De kleurtjes van het paneel passen perfect bij de lentekleurtjes van onze tuin. 
Ik hou van assorti, en de natuur hielp mij dus een handje.




... en de jarige wou smullen? Wel, ze heeft gesmuld!





Patroon / Pattern: Jill Dress - La Maison Victor (maart - april 2014)
Stof / Fabric: Stoffen Van Leuven

38 opmerkingen:

  1. Twee jurken, zowaar! Dat doet mij denken aan een reportage in DS Magazine een paar weken geleden over Marrokaanse huwelijken. De bruid wisselt daar meerdere keren van prinsessenkleed. Uren werk stak er in het borduren van die jurken, maar ik verkies precies toch deze vrolijke lentekleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vorig jaar maakte ik zelfs drie jurken, maar dit jaar heb ik mijzelf noodgedwongen (tijd!) moeten inhouden :-) En ja, ik zou zo een Marokkaanse bruiloft eigenlijk zalig vinden, de hele tijd van outfit veranderen, en er telkens schitterend uitzien!

      Verwijderen
  2. Mooi gemaakt! Proficiat Eloise!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh die laatste foto :)
    de kleine prinses heeft genoten, dan zie je zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijke foto's :-) ze ziet er stralend uit en ik kan haar geen ongelijk geven dat ze voor die prachtige jurk kiest :-) perfect, al zeker met het weertje dat er gisteren was ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooh, hip hip hoera voor die kleine grote meid! En drie jaar worden was hier ook een groot succes, de eerste keer dat ze er zich helemaal van bewust was :-) benieuwd naar de 4e verjaardag dus :-) jouw prinses zag er alvast prachtig uit, wat een fantastisch mooi kleedje alweer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig jurkje, heerlijk stofje en weer mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig mooi in dit stofje! Hiep hiep hoera Eloise!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie, vrolijke jurk! Heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd! Schitterende jurk geworden, zo'n mooi vallentje tricotje is ideaal voor dit model zo te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. of is het toch geen tricot, je schrijft soepel vallend, dus misschien toch iets anders, in ieder geval werkt het super.

      Verwijderen
    2. Het is geen tricot, maar een gesatineerd katoentje :-) Ik heb deze jurk nog nooit in tricot geprobeerd, maar met een dunne variant zou dat wel moeten lukken denk ik...

      Verwijderen
  10. Gelukkige verjaardag voor je kleine meid! Ze straalt in haar mooie jurk X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hipperdepiep! ze worden groot hé...
    mooie jurk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtige verjaardagsjurk! Ons Eliseke was ook jarig gisteren (2 jaar), maar het wordt pas volgende week gevierd (wegens communiefeest gisteren). Ook hier wordt al naar het "smullen" uitgekeken, en de komst van "Oma en Bompa"!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En gisteren was het zo een mooie dag vol zon! Ik maak zo wat elk meisjeskleed voor mijn Roos, waarom deze nog niet? Want ik vind echt heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hip hip hoera voor Eloise! 3 jaar dat vraagt om 3 verjaardagsjurken :-) Heel mooi, laat part 2 maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze straalt in haar kleedje! Heel schattig! En haar haartjes gevlochten! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ene dikke proficiat voor je jarige dochter!!En super mooie jurk,heb dat modelletje ook al gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoera voor Eloïse - en uiteraard ook voor jullie! Part 1 is mooi, stiekem verkies ik toch de tweede jurk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nog van harte met je kleine meisje! Wat ziet ze er prachtig uit. Vind het patroon steeds gaver worden nu ik hem de laatste tijd vaker voorbij zie komen (zou die ook nog leuk zijn in maatje 134??) en ben gek op fotoprent, met andere woorden: verliefd op haar jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Waaw! Echt mooi kleedje, ze staat er super goed mee! En een geweldig gelukkige verjaardag voor Eloise natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hiep hiep hoera voor eloise! en mama heeft dat weer goed gedaan, zo'n zalig jurkje om in te stralen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. 3 jaar, wat een heerlijke leeftijd. Hoe ze zich meer en meer bewust worden van de fun die die dag met zich meebrengt. Eloise heeft in ieder geval smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hip hiep hoera voor Eloise. Ze ziet er schattig uit in haar mooie Jill jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een verjaar-datum die ik niet meer vergeet.
    Frisse jurk, een zomers exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een vrolijke meid in haar mooie jurk op haar grote dag ! Hiep hiep hoera !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi kleedje! En gelukkige verjaardag voor die schattige meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ze heeft er duidelijk van genoten, van haar grote dag. 3 jaar worden is dan ook niet niks hè mama! :) Ze is nu al zeker een grote meid! (Sam gaat zich een paar keer per week meten aan Dora's lengtemeter die ik heb opgehangen om te kijken of ze al gegroeid is :p)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat stofje is zo zalig fris en zomers he
    Knap jurkje en een knappe 3-jarige meid; proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Die Eloïse straalt in zo een mooi kleedje! Ik heb ook nog zo een couponneke liggen met bloemekes. Toch die Jill jurk maar eens maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gelukkige verjaardag voor je popje! En zo mooi weer, de kleuren doen haar goed. En met deze jurk doe je me herinneren aan het stofje dat hier ligt te wachten om een Jill jurk te worden. Het komt bovenaan de stapel!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik ben grote fan van dit jurkje! Wauw! Je dochter straalt echt! Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig jurkje! En zl te zien is Eloise er zot van!!! En wauw al 3 jaar, grote meid!! Hiep hiep!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hiep hiep voor jouw prachtige prinses!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ook zwaar fan van de Jill jurk maar nog niet de tijd gevonden om ze nu eindelijk eens in elkaar te zetten! Je hebt me opnieuw gemotiveerd om er snel werk van te maken! Prachtig lapje stof inderdaad; zou ook wat moeite hebben gehad om er mijn schaar in te zetten maar als je het resultaat nu ziet, was die schaarvrees volledig onterecht!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zoals gewoonlijk heel mooi. Super ook, dat manneke in de drie op haar kroontje :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!