maandag 18 mei 2020

Novice Sweater by Petite Knit

Ik ben helemaal verslaafd aan breien. 
Voor wie het nog niet probeerde: op mij heeft breien een rustgevend effect. 
Toegegeven, ik kies doorgaans voor zeer eenvoudige projecten. Grote naalden, eenvoudige steken.... en gaan!

Problematisch werd dat echter voor de portemonnee. 
Want een snel klaar project, dat roept om nog eentje. En als dat dan af is, dan is het tijd voor het volgende. Mijn bestellingen bij de wolwinkel tikten aardig aan (mijn kleerkast werd ook aardig gevuld, dat is dan weer wel mooi meegenomen) en quasi wekelijks was ik de trotse eigenares van een nieuwe 'knit'.

... maar ik dacht dat het toch een goed idee zou zijn om een beetje af te remmen en voor een "trager" projectje te gaan.
Via Instagram kwam ik zo terecht bij Petite Knit; geloof mij: het water komt je in de mond als je haar patronen en creaties ziet!


Ik had nog enkele bolletjes over van mijn roze-groene cardigan, en ging aan de slag met de Novice Sweater, mohair edition.
Mijn cardigan had ik gebreid met 5 draden tegelijk op naalden 12; deze trui breide ik met dubbele draad op naalden 3 en 4. Dat was even wennen!


De Novice Sweater is één van de gemakkelijkste patroontjes van Petite Knit; en kreeg slechts 1 sterretje qua moeilijkheidsgraad.
Zeker een aanrader voor wie de eerste keer topdown breidt (je begint dus aan de kraag en breidt zo naar beneden) of voor de eerste ervaring met rondbreien.


Het originele patroon voorziet 3/4e mouwen, maar ik verlengde tot lange mouwen.
Ik heb in totaal 8 à 9 bolletjes gebruikt voor deze trui; exact kan ik het niet meer zeggen want ik gebruikte ook overschotjes van mijn gilet...




Het resultaat is een zachte, luxueuze, trui. Ik ben erg blij met de kwaliteit van de Drops Silk Mohair die ik gebruikte. Ik heb deze trui ook met de hand gewassen en vervolgens plat laten drogen, dit ging perfect - alhoewel ik er toch eerst wat stress voor had!

Drie weken deed ik over deze trui - al bij al valt dat nog mee denk ik dan.
Ondertussen ben ik met de Junior editie bezig voor Eloise!



En voor wie nog twijfelt: op de website van Petite Knit staan de technieken uitgelegd met filmpjes. De "Magic Loop" heeft ondertussen voor mij geen geheimen meer ;)

Oh, en als Eloise's trui af is, ga ik de Sunday Sweater breien, ook van Petite Knit. 
Het kriebelt al!!!


9 opmerkingen:

  1. Mooi geworden! Ik vind breien ook heerlijk om te doen,ga alleen niet zo snel als jij. Heb je Ravelry.com al ontdekt? Dat is dé plek voor alle breiers en hakers om nieuwe patronen te ontdekken, gratis en betaald. Heerlijk om in te zoeken en ideeën op te doen😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi, echt wauw! Ik zie dat fijne breisel veel liever dan grote steken, veel "verfijnder". Echt mooi. Ik volg Petite Knit ook, gewoon voor de schoonheid, want zelf geraak ik nooit verder dan 20 rijtjes van hetzelfde patroon ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, ik ben bezig met haar Friday slipover V neck. Best een uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh echt tof zo'n fijner breisel en zalige kleurcombinatie met de rok

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw! Ik word dan net weer nerveus van breien omdat het zo traag gaat in vergelijking met naaien. Dit vind ik alleszins een prachtig project!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin Digital Printing Rawamangun wish you deign to visit my website, thank you :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. BENT U ENIGE SOORT MOEILIJKHEID IN HET LEVEN EN WILT U EEN DUURZAME OPLOSSING? CONTACT DR AJAYI HIJ IS EEN KRACHTIGE SPELL CASTER OP Viber of WhatsApp: +2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com

    Mijn man was van plan om van me te scheiden en zei dat hij moe was van onze vakbond.Ik was verrast omdat dit plotseling kwam en mijn instinct vertelde me dat er iets mis ging, ik ontdekte later dat mijn man een vrouw buiten had, ik vroeg hem daarnaar , hij werd heel boos en zei dat hij daarom wil dat we gaan scheiden, hij verliet het huis voor 6 maanden toen ik het contact zag van dr. Ajayi, de spreukster, een vrouw legde uit met wie ze zwanger kon worden en een eigen kind kon krijgen met een kruidengeneesmiddel na 9 jaar huwelijk, ik nam zijn contact en legde mijn situatie met mijn man aan hem uit, hij vertelde me dat mijn man is gemanipuleerd door duistere kracht, hij vertelde me wat dingen te doen en een betovering voor mij uit te spreken, na zeven dagen van de betovering kwam mijn man thuis en scheurde het scheidingspapier, we leven nu gelukkig allemaal dankzij Dr. Ajayi. Schaam je niet voor je problemen, zoek hulp en laat het oplossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik geloof nooit in zwarte magie of spreuken casters, maar een spreukenmaker genaamd Dr Ajayi verandert mijn mening hierover, hij is een groot man die rijkelijk gezegend is door zijn voorouders met de kracht om relatieproblemen op te lossen. Ik leer hem kennen via een vriend hij hielp mee aan een enorm contract, ik had een probleem in mijn huwelijk omdat mijn man van 15 jaar zegt dat hij wil scheiden na alles wat we samen hebben meegemaakt dit brak mijn hart, ik probeer het te begrijpen wat ik verkeerd deed, maar ik kon niets bedenken, ik vertelde de spreukenmaker mijn situatie en hij liet me begrijpen dat mijn man zichzelf niet is, hij vertelde me wat ik moest doen en ik volgde de instructies, drie dagen na de spreuk, mijn man kwam tot zijn recht en annuleerde de scheiding, sindsdien leven we zonder problemen gelukkig samen, als je problemen hebt in je relatie, neem dan contact op met Dr Ajayi voor een blijvende oplossing op zijn Email: drajayi1990@gmail.com of Whatsapp / Viber nummer: +2347084887094

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!