dinsdag 25 juli 2017

Omcirkeld!

Ter voorbereiding van Stof voor durf-het-zelvers 3 (het blijft cool om dat te zeggen :-) ) werkten Griet en ik een heleboel patronen uit. Sommigen haalden de eindselectie niet.

De definitieve lijst is klaar, maar daarvoor moeten jullie nog even geduld hebben.
Ik wil wel alvast een creatie tonen die we niet hebben weerhouden voor het boek, maar dat hier ondertussen heel vaak uit de kast komt: een eenvoudige blouse, met een grote cirkel langs de mouwopening.

Omcirkeld als het ware.


Het stofje kocht ik op de rommelmarkt vorig jaar.
 Het is een soort voile, die heel soepel valt. Dat was nodig om de cirkel mooi te laten vloeien langs de armopening en zijnaad.

Op deze foto is het goed te zien: de cirkel start in de zijnaad, loopt helemaal naar boven langs de armopening, en terug langs de zijnaad naar beneden.


De laatste tijd moet ik trouwens altijd foto's nemen op onbewaakte momenten. Als ze ziet dat ik de camera vastheb krijg ik steevast een pose zoals hieronder.
#eloisestrikesapose, u kent het wel intussen...


 De halslijn valt vrij wijd, een beetje zoals een boothals, omdat er geen rits of knoopjes in het bloesje zitten. Gewoon, hopla over het hoofdje.





De foto's namen we afgelopen zaterdag, we namen een dagje 'boek-pauze' dus ik trok erop uit met mijn gezin naar Het Vinne, een provinciedomein in Zoutleeuw.
Prachtige landschappen zagen we daar, en de kinderen haalden hun hartje op in de speeltuin.
Daar zien ze ons nog!



Ik ben benieuwd wat jullie vinden van deze blouse!
Kijken jullie trouwens ook zo hard uit naar het boek als ik?

xxx



25 opmerkingen:

  1. Oh dat is echt en tof bloesje! Als die al niet het boek haalde, ben ik helemaal benieuwd naar wat er wél in gaat staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig annick! Ik sluit me aan bij Mieke, wauw... Ik kijk reikhalzend mee uit naar jullie boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet twijfelen: wij kijken allemaal super hard uit naar jullie boek!!! Het Vinne is mooi hé, wij zitten daar ook vaak! Nog veel succes met die laatste loodjes van het boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zal wel zijn dat we daarnaar uitkijken! Ik kan niet wachten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw!! Uiteraard zijn wij benieuwd! Prachtig bloesje trouwens😍

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als dit blouse het boek niet haalde, hoe fantastisch gaat dat boek er dan niet uitzien????? Ik vind deze blouse geweldig gewoon! Toppertjes, jullie 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk bloesje! In een prachtig stofje! 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Spannend want dit bloesje is al zo tof!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wauw, zo'n leuk bloesje! En wat een vondst deed je met dat stofje!
    Ongelofelijk benieuwd naar het nieuwe boek, ik reserveer alvast een plaatsje in de kast 😉.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel schoon en erg benieuwd naar dat boek!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heeeel nieuwsgierig 😂😂😂. En ook naar tot welke maat de patronen gaan... Enne voor jongens en meisjes???

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jammer want ik vind het een super leuk bloesje!!! Mss voor Stof voor durf het zelvers 4 dan he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh mooi Annick! Dit patroon kom ik dan toch wel een keertje overtekenen hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waauw dat is een superleuk idee! Ik ben ook erg benieuwd naar het nieuwe boek. Dit zou ik al zeker gemaakt hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ooh heel mooi! Nog meer benieuwd naar het boek nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel tof blousje, dat belooft voor de selectie! En het Vinne daar heb ik als kind uren gesleten. Zo mooi daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit patroon heeft het boek niet gehaald? 😲 Wat voor een super dingen moeten er dan wel niet gepubliceerd worden?! Ik kijk er naar uit! 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  18. echt benieuwd naar dat boek! en als dit bloesje de voorbode is van nog meer moois... bring it on!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi bloesje in een prachtig stofje!!! Spijtig dat het het boek niet gehaald heeft :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat ziet er een tof truitje uit :-)
    Enne, natuurlijk zitten we allemaal te wachten op dat boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh, tof patroontje! Ik ben superbenieuwd naar het nieuwe boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geen frullendame maar niets dan hoera voor jouw schone dochter en de woorden "definitieve selectie"... nog even doorbijten!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!