maandag 23 oktober 2017

SVDHZ3: Me & You

Na Mini, Midi en Maxi zijn we beland bij het vierde en tevens laatste hoofdstuk van Stof voor Durf-het-Zelvers 3.
In dit hoofdstuk hebben we patronen voor dames én heren, en we vergaten ook de mommies-to-be niet.
 
De herentrui was waarschijnlijk het lastigste project uit het hele boek.
Onze mannen, daar kan ik een boek over schrijven. Hen kritisch noemen zou een understatement zijn. Na veel schetsen, naaien, opnieuw beginnen, enzoverder kwamen we tot een trui waren onze beide wederhelften zeer blij mee zijn. We hopen uw man, vriend, broer, vader, ... ook.
 
 
Een raglan trui met lange mouwen of met korte mouwen.
 

 
 
Griet en ik hebben een andere stijl, maar toch passen we steeds mooi samen. De bomberjas die we bedachten hangt in de kleerkasten van ons allebei...
 
 
Ook Melanie, ons prachtige zwangere model vond de bomber super...
En ze staat er ook super mee.

 
Melanie was 7 maanden zwanger op het moment van de shoot, ondertussen werd ze fiere mama van een knappe zoon.
 
Zij was zo prachtig in de zwangerschapsjurk...
 
 
 
 
Deze jurk kan u trouwens ook maken indien u niet zwanger bent, we geven hiervoor een tip in het boek.
 
 
De elegante top met rimpeltjes is eveneens een projectje dat ik al eindeloos naaide. Elk stofje geeft een ander effect. Het mooiste zijn wel erg soepelvallende stoffen.
 
De mama van Griet straalde in haar blouse.
 

Ik naaide voor mijzelf eentje in een kaki satijn-achtig stofje.




... en tenslotte, ook voor dames bieden we een breipatroon. Net als alle andere breiprojecten realiseerden we deze in de wol van Aymara. Ik kijk nu al uit naar gezellige winterwandelingen in mijn bolletje wol <3


 
Zo. Dat zijn de projecten. Wij hopen oprecht dat jullie evenveel plezier beleven aan het naaien en breien met dit boek, als wij aan het schrijven ervan!
 

1 opmerking:

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!