vrijdag 19 augustus 2016

Copacobana

Selfish sewing, dat smaakt naar meer!

Na de blotebenen Golda-short van vorig weekend, ga ik vandaag voor het compleet tegenovergestelde. De maxi rok. 

Voor mij zijn de nieuwe See You at Six stofjes werkelijk een godsgeschenk; ik zie er vanalles in. En dat vanalles mag meteen naar mijn kleerkast verhuizen, ASAP als in zo snel mogelijk. 



Het patroon, de Copacobana rok. komt uit La Maison Victor en smeekt om een soepele, zachte, vloeiende stof. See You at Six is dus het perfecte antwoord. 
Ik kocht 2,5 meter, en had nog een stukje over. Dat stukje wordt een jumpsuit voor Eloise, maar dat is voor later; mijn stapel geknipte projecten groeit gestaag en ik heb mijzelf voorgenomen om eerst mijn UFO's (unfinished objects, moest dat u niets zeggen :-) ) onder handen te nemen.

Enfin, de Copacobana rok dus. 
Een zalig patroon, er volgen er nog van. 

De foto's werden genomen door ons nichtje Anse. We vierden de verjaardag van haar vader, mijn schoonbroer, op het strand van Koksijde afgelopen maandag. De zon was van de partij, net als ons opperbeste humeur. 


De wind was er ook.


Veel wind!


Echt, heel veel wind!




At the copa (co) Copacabana (Copacabana)
The hottest spot north of Havana (here)
At the copa (co) Copacabana
Music and passion were always the fashion
At the copa they fell in love
(Barry Manilow) 




Het leukste aan deze stof vind ik trouwens dat ze heel vlot combineerbaar is met een heleboel andere kleurtjes. Ik probeerde ook al zachtroze en zwart en dat werkt eveneens perfect.




Mijn volgende project in een See You at Six stofje wordt de Sunny Pants, ook uit La Maison Victor. Als iemand van jullie tips heeft voor de maat, please shoot! 

Patroon: Copacobana rok - La Maison Victor Editie 2 Zomer 2014 of als los patroon via hier.

14 opmerkingen:

  1. Prachtige plaatjes... heel mooi v kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, zowel de rok als de foto's! Heerlijk hoe de wind zijn ding doet met je nieuwe rok :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige bestemming voor de see you at six. De mijne wacht nog even in de kast. Ik kan weer niet kiezen. De Sunny valt ruim.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Ik ga vandaag ook proberen mijn eerste see you at six stofje te verknippen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig! ik heb hier ook al vier see you at six stofjes liggen maar nu moet ik beslissen waarvoor ik ze ga gebruiken en waarmee ik ga beginnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb gisteren het patroon overgetekend,seffens stof knippen en naaien,heb voor de black en white lines van See you at six gekozen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Dat felblauw staat je goed! De sunny vind ik ruim vallen en kort! Ik ben 1m68 en verleng met zeker 6 cm. Niet zomaar onderaan bijtekenen want dan wordt t te smal en kunnen de voeten er niet meer door :-) succes! ik ben benieuwd want ik heb hier ook een see you at six klaarliggen voor de sunny pants!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie maxi-rok! De sunny pants valt idd ruim. Ik vond de pijpen erg breed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh die is heel tof! Sunny pants vallen inderdaad ruim en kort. Ik tekende uiteindelijk een heel nieuw patroon dat smaller en langer was. Ook de taille maakte ik achteraan wat hoger.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! Laat dat selfish sewing maar komen ;-) Die sunny pants staan ook al lang op m'n lijstje, dus erg benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi! En wat een fotografe ;-)!!! Ivm de Sunnypants: goed nameten zou ik zeggen. Is zeker geen strak modelletje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi! Ik vind geen maxi rok patroon dat me goed staat … De Sunny pants is zalig om te dragen, krijg je geen spijt van. Ik maakte hem enkel in tricot, maar vind de taille wel erg hoog vooraan.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!