zaterdag 13 augustus 2016

Golda Short & Lotte Martens

Van zodra ik de La Maison Victor van juli/augustus 2016 (de meest recente editie dus) doorbladerde haalde ik er één patroon uit dat meteen op mijn persoonlijke "selfish sewing" lijstje belandde.
 
De Golda short.
Ik zag mij daar meteen in rondhuppelen, vraag mij niet waarom.
 
Een lapje Lotte Martens werd vrijwel onmiddellijk geselecteerd als perfecte stofkeuze. De stoffen van Lotte zijn een prachtig staaltje vakmanschap en dus ook wat duurder dan het gemiddelde stofje in mijn kast. U begrijpt dat ik deze dus reserveerde voor mijzelf en niet voor mijn gestaag groeiende vierjarige dochter. Sorry Eloise :-)
 
 
 
Het patroon lag al een tijdje te wachten, het stofje ook. Maar ondergetekende had een serieuze aanval van knipangst, en enkele goede redenen.
  1. Selfish sewing vind ik steeds spannend. Kies ik de juiste maat? Zou het model mij staan?
  2.  Bij La Maison Victor wordt de Golda gemaakt in sweaterstof. Mijn stofje is van het niet-rekkende soort. What to do?
  3. Ik wou echt echt echt echt echt (zei ik al echt?) de Lotte Martens-stof niet verprutsen
 
Enfin. Om een lang verhaal kort te maken; gisterenavond ging ik er eindelijk voor. Her en der hoorde ik dat de Golda ruim valt en je dus moet opteren voor een maatje kleiner dan je normale confectiemaat. Aangezien ik een niet-rekkende stof gebruikte ging ik wel degelijk voor mijn confectiemaat en knipte ik maat 36.


 
Rond middernacht was mijn short af... en hij past nog ook. Applausje voor mijzelf.
Vandaag namen we enkele foto's tijdens een wandeling met de kindjes. En die zijn ook gelukt, applausje voor Meneer MinnieMie.



 Ok, komaan, hoe mooi is die stof???!! Rosé-gouden veegjes op een donkerblauwe achtergrond. Ik combineerde met een eenvoudige roze blouse uit mijn kast en wat rosé gouden juweeltjes en ik was ready to go. Sporty & comfy, maar toch chique.


Achteraan sluit de short ook mooi aan, mogelijk ook dankzij de stevigheid en uitmundende kwaliteit van de Lotte Martens - stof, maar ik ben echt, echt, echt tevreden. Zei ik al echt?



 Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!



41 opmerkingen:

  1. Ik snap je blijheid echt echt echt!!! Zeer flatterend! Dit patroon is er eentje om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Idd meer dan ECHT oké! Staat ook op mijn lijstje. Merci vr de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je short en de stof echt echt echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toppie! Hij staat ook op mijn planning, in een saai sweaterstofke weliswaar. Prachtige stofkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. suuupermooi! staat je heel goed!! het stofje ligt hier ook stof te vergaren...ahum... heb een beetje een soortgelijke vrees voor de stof. Mijn plan blijft wel voorlopig om er een Nina rok van te maken. Als shorts me wat meer zouden flatteren, zou ik anderzijds na dit te zien zeker ook zoiets overwegen want zelden zo'n stijlvolle short gezien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is echt prachtig!! Zo helemaal af! En ik ben ook blij te lezen dat je niet eerst een proefversie in een ander stofje hebt gemaakt. Gewoon doen en hupla, de schoonste short die ik al heb gezien. En ben gisteren gaan shoppen achter ne short dus heb er veel gezien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig ! Goede keuze gemaakt combi patroon en stof. Je hebt het figuur om zo een short te dragen en dan is het in zo een glamourstofje toch het mooist en chic.
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    www.koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi gemaakt uit een prachtig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Topshortje voor een topmodel als jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. kei mooi! Ik ben totaal geen glitter goud madammeke maar deze zou ik zelfs dragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind ze prachtig! Ik heb ook een Lotte Martens waar ik nog niet mee weet hoe of wat, en ik kijk altijd naar rokken, of kleedjes. Aan een short had ik nog niet gedacht! Gaat in ieder geval op mijn lijstje! Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Supermooi! Een schot in de roos in dat stofje! Echt, echt, echt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt echt heel mooi! grappig om te lezen dat jij blijkbar ook niet van de testversies bent dan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat denk je nu dat wij ervan vinden?! Prachtig, du-uh! Die speciale stof en dat sportieve patroon gaan onverwacht goed samen en het resultaat is écht écht helemaal mijn ding. Al denk ik niet dat ik er op "een wandelingetje met de kindjes" ooit zo stijlvol uit zou zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. WAAAAAAAAAAAUW!!! Dat is echt echt een héél mooie short! Ik draag nooit shorts (kleedjesmens), maar zo één zie ik wel zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Extra applausje voor jou en je prachtshort !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je vraagt een applaus, van mij krijg je een staande ovatie! Prachtig hoe je stof en patroon combineerde.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt me overtuigd, ik MOET die La Maison Victor ook kopen ! Dat shortje heb ik al een tijdje op het oog, je hebt er echt een prachtversie van gemaakt wauw !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een zalige short. Je lift de short echt van gewoon naar superb met dat stofje. Ik hou er zo van. :D
    En dankzij jou staat de short ook op mij to-sew lijstje samen met tientallen andere projectjes. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bangelijk! Veel mooier dan in een sweat stof! Hoe heb je de maat ingeschat?

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!