woensdag 12 september 2018

Bobbie Blouse & tijgers

Ik krijg vaak de vraag waar ik mijn inspiratie haal...

Overal een beetje eigenlijk... Instagram, tijdschriften, collecties die in de winkel hangen, voorbijgangers op straat, andere bloggers...

Laurence bijvoorbeeld; haar Instagram account is prachtig en haar stijl idem dito. Ga eens piepen bij deze outfit, ik werd instant verliefd. Ik nam mentaal nota van het geheel en besliste om iets soortgelijks uit mijn mouw te schudden voor Eloise.

De Bobbie Blouse van La Maison Victor gecombineerd met een rimpelrokje en een catchy stofje. Check.


Ik nam het Bobbie Blouse patroon over in een 6 jaar op basis van haar maten. Aan de schouders en haar lichaam blijkt dit volledig te kloppen maar de mouwen zijn erg nipt. Gelukkig kan je de mouwen van een hemdje ook opstropen, maar ik stak veel moeite in de mooie afwerking van de mouwsplitten dus dat is wel een beetje zuur...


Anyway, mooi is het wel...

Waar ik ook aandacht aan besteedde was de doorlopende print vooraan. 
Ik koos voor neutrale, quasi doorzichtige knoopjes, om het vrij drukke geheel niet nog drukker te maken.





Het rokje is patroonloos, ik rimpelde de stof maar knipte de zijkanten niet recht af maar wel schuin. Geen rechthoek maar een trapezium dus. 

Het stofje dat ik gebruikte is namelijk wat stugger dan gewone katoen en teveel stof bovenaan leek mij een minder goed idee (nu zit er zelfs nog wat te veel stof naar mijn zin rond haar middel dus misschien neem ik daar nog wat weg...)


Onze poes is ook fan van fotoshoots :-)





Anyway, ik zou de Bobbie Blouse nog een keertje opnieuw willen naaien, maar dan verleng ik sowieso de mouwen met een 3tal centimeter, dan gaat het helemaal perfect zitten.



Het tijgerstofje kocht ik bij Stoff & Stil.





Patroon: Bobbie Blouse - La Maison Victor / Rimpelrokje - patroonloos
Stof: Stoff & Stil ; fournituren (knoopjes en lint) via Stoff.be



3 opmerkingen:

  1. De transformatie is ingezet. Zonder voortanden en met een blik die uitstraalt dat ze kan lezen. Grote Eloise! De outfit is meer dan geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!