zondag 16 september 2018

Starting up the **fall** wardrobe sewing with Megan Blue

Ik beloofde mijzelf - en Meneer MinnieMie - om de kleerkasten van onze kindjes een grondige opruimbeurt te geven. Dat betekent dus dozen vullen met te kleine kleertjes en ondertussen overspoeld worden met herinneringen. Ik ben een nostalgische én emotionele kip dus dat is een taak die ik het liefst zo ver mogelijk van mij afschuif.

Een blik op hun kasten leert mij echter dat ik er toch werk van moet maken want hun garderobe bestaat zo goed als uitsluitend nog uit zomerspullen. Nu gaat dat nog maar binnen enkele weken zeer waarschijnlijk niet meer.





Maar prioriteiten moeten gesteld worden (lol) dus ik zette mij alvast achter mijn naaimachine en startte met het naaien van een paar herfst-proof outfitjes.

Ik mocht enkele stofjes uitkiezen van Megan Blue Fabrics (wat een keuze trouwens!!!) en selecteerde een prachtige bloemen&vogeltjesprint voor Eloise.


Ik gebruikte het Millie patroon van Mix it Make it; Eloise is 6 jaar en 120 centimeter. Ik naaide de 6 jaar en deed geen enkele aanpassing.



Zes jaar is ze dus. Ze maakte twee weken geleden de overgang van kleuter naar schoolgaande jeugd. De kapotte knieën verraden gelukkig nog steeds haar karakter; je zou het haar waarschijnlijk niet meteen aangeven maar er schuilt eigenlijk ook een kwajongen in Eloise die niets liever doet dan op allerhande rekken te klimmen en in bomen te gaan hangen. 


Dit jurkje gaat hier erg veel gedragen worden want de stof is vlot combineerbaar met een heel gamma (knie)kousjes. 



Oliver dan. 

Hij speelde het klaar om in zijn eerste schoolweek meteen 2 broeken de vernieling in te helpen. 

Jammer dat zoiets niet bestaat als 'binnen de 14 dagen stuk: omruilgarantie"... ik heb wel al een plan bedacht: de Mini Hudson Pants. Odeaal voor bandwerk en staat nog stoer ook.


En de broek heeft zakken, dat is een must voor hem.

Ik naaide nog een kaptrui ook in deze stof maar die weigerde hij voorlopig te passen dus foto's volgen later. Of niet... *roloog*

Ik deed een poging tot het fotograferen van mijn driejarige. Een uitdaging noemen ze dat...


Voor hem moest ik zelfs niet nadenken over de stoffenkeuze trouwens; Oliver is dol op twee dingen: dino's en vliegtuigen.

Een dino pyjama kreeg hij al, een vliegtuig-broek had hij nog niet.
Later wil hij piloot worden van een groot vliegtuig.
 .





Maar die broek is toch echt wel super tof hé!





Beide stofjes zijn van Megan Blue Fabrics en te vinden bij verschillende stoffenwinkels, o.a bij De Stoffenstraat.

Jurkje Eloise: 

Broek Oliver:
Mini Hudson Pants - True Bias

1 opmerking:

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!