woensdag 12 februari 2014

Hallo Coco!

Ik ging vorige week naar de stock sale van Strass, een 'goede' gewoonte die ik mijzelf sinds een jaartje heb aangekweekt. Ik kom er telkens buiten met een schoon hoopje stof, voor geen geld, of toch weinig.

Het stofje van mijn eerste Jackie manteltje haalde ik ook bij Strass bijvoorbeeld.

Mijn 'buit'? Een foto zegt meer dan woorden...



Ik kocht daarnaast ook nog een felroze mantelstofje, dat wordt de winterjas van Eloise volgend jaar.

Wat ga je hiermee doen?

Dat is de vraag die mijn wederhelft mij ook stelde, hij ziet namelijk met lede ogen aan dat mijn stoffencollectie met de dag grotere proporties aanneemt.

Om hem een beetje te sussen, en ook mijn eigen geweten - ik moet het toegeven, ging ik meteen aan de slag met het papegaaien stofje. Ik zeg het u, dit is een 'you hate it or you love it' stofje. Een tikje kitsch, een tikje erover, maar dat maakt het net plezant.

Dus, een kat is geen mus, en dit kwam uit de bus:

Ik maakte de basisjurk uit Stof voor Durf het Zelvers, maar in plaats van het voor- en achterpand in twee te delen plakte ik de patroondelen aan elkaar tot één geheel, en voegde aangeknipte kapmouwtjes toe, in combinatie met flapjes.



Heeft u die flapjes gezien? Schoon hé :-)  Ik ben er eigenlijk wel fier op, op mijn eerste flapjes. Nog bijlange niet perfect, maar ooit hé, ooit ... :-)

En dan is de volgende vraag, hoe gaan we dit gaan combineren? 


Awel, zo dus:


Mijn kleine madame had geen zin in poseren.
Terecht, want het was zondagavond en dan werken we niet. Ze legde zich dus er efkes bij neer, en ik heb daar dan maar wat foto's van genomen.

Het is wat het is.

*big love*



Mag ik jullie via deze weg ook nog even vragen om te stemmen op mijn inzending voor de wedstrijd van Compagnie M?
 Om in de sfeer te blijven: A girl never has too many votes.


En als je het niet voor mij doet, misschien wel voor dit lieve snoetje? :-)


Stof: Stockverkoop Strass
Botjes: Hip by Pinocchio
Patroon: aanpassing van de basisjurk van Stof voor Durf het Zelvers



4 opmerkingen:

  1. mooie stofjes gescoord! ik kon spijtig genoeg niet gaan, en ben jaloers op het linkse stofje op je foto! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ok nu moet ik ook eenq naar die stockverkoop! Mooie stofjes!!! Laat zeker weten als je nog eens gaat want dan ga ik zeker mee. X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!